Лінгвістичні засади дослідження комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.50607Ключові слова:
майбутній учитель початкових класів, комунікативно-стратегічна компетентність, комунікативна стратегія, комунікативна тактикаАнотація
У статті розкрито значення лінгвістичних досліджень для формування комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів. Здійснено порівняння змісту термінів «комунікація» і «спілкування». З’ясовано сутність основних комунікативних понять. Запропоновано авторське трактування комунікативної стратегії, комунікативної тактики, розкрито їх структуру. Визначено основні принципи навчання студентів стратегічного планування комунікативної взаємодії
Посилання
Andreeva, G. M. (1980). Social'naja psihologija. Moscow: Izdatelstvo Moskovs'kogo universiteta, 416.
Arutjunova, N. D. (1990). Diskurs. Lingvisticheskij jenciklopedicheskij slovar'. Moscow: Sov. jenciklopedija, 685.
Bahtin, M. M. (1986). Problema rechevyhzhanrov. Jestetika slovesnogo tvorchestva. Moscow: «Iskusstvo», 240–296.
Bacevych, F. S. (2004). Osnovy komunikatyvnoi' lingvistyky. Kyiv: Akademija, 344.
Bacevych, F. S. (2007). Slovnyk terminiv mizhkul'turnoi' komunikacii'. Kyiv: Dovira, 205.
Kan-Kalik, V. O. (1985). Pedagogicheskoe obshhenie kak predmet teoreticheskogo i prikladnogo issledovanija. Voprosy psihologii, 4, 9–16.
Ryzhov, V. V. (1995). Psihologicheskie osnovy kommunikativnoj pіdgotovki. Novosibirsk, 35.
Kellermann, K. (1992). Communication: Inherently strategic and primarlyautomatic. Communication Monographs, 59 (3), 288–300. doi: 10.1080/03637759209376270
Issers, O. S. (1999). Kommunikativnye strategii i taktiki russkoj rechi. Omsk, 288.
Karasik V. I. (2000). Jetnokul'turnye tipy institucional'nogo diskursa. Jetnokul'turnaja specifika rechevoj dejatel'nosti: Sb. obzorov. Moscow: INION RAN, 37–64.
Skalkin, V. L. (1981). Osnovy obuchenija ustnoj inojazychnoj rechi. Moscow: Russkij jazyk, 248.
Ezhova, T. V. (2007). Pedagogicheskij diskurs i egoproektirovanie. Internet-zhurnal «Jejdos». Available at: http://www.eidos.ru/journal/2007/0930-5.htm
Gabidullina, A. R. (2009). Navchal'no-pedagogichnyj dyskurs: kategorial'na struktura ta zhanrova. Kyiv, 31.
Tarasova, I. P. (1992). Rechevoe obshhenie, tolkuemoe s jumorom, no vser'joz. Moscow: Vysshaja shkola, 174.
Rubin, J. (1981). Study of Cognitive Processes in Second Language Learning. Applied Linguistics, 2 (2), 117–131. doi: 10.1093/applin/2.2.117
Wenden, A. L. (1991). Learner strategies for learner autonomy. London: Prentice-Hall International, 299.
Nikolajeva, S. Ju. (2003). Zagal'nojevropejs'ki Rekomendacii' z movnoi' osvity: vyvchennja, vykladannja, ocinjuvannja. Kyiv: Lenvit, 273.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Марія Петрівна Оліяр
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.