Лінгвістичні засади дослідження комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів

Автор(и)

  • Марія Петрівна Оліяр Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника вул. Шевченка, 57, м. Івано-Франківськ, Україна, 76018, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.50607

Ключові слова:

майбутній учитель початкових класів, комунікативно-стратегічна компетентність, комунікативна стратегія, комунікативна тактика

Анотація

У статті розкрито значення лінгвістичних досліджень для формування комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів. Здійснено порівняння змісту термінів «комунікація» і «спілкування». З’ясовано сутність основних комунікативних понять. Запропоновано авторське трактування комунікативної стратегії, комунікативної тактики, розкрито їх структуру. Визначено основні принципи навчання студентів стратегічного планування комунікативної взаємодії

Біографія автора

Марія Петрівна Оліяр, Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника вул. Шевченка, 57, м. Івано-Франківськ, Україна, 76018

Доцент

Кафедра теорії та методики початкової освіти, кандидат педагогічних наук

Посилання

Andreeva, G. M. (1980). Social'naja psihologija. Moscow: Izdatelstvo Moskovs'kogo universiteta, 416.

Arutjunova, N. D. (1990). Diskurs. Lingvisticheskij jenciklopedicheskij slovar'. Moscow: Sov. jenciklopedija, 685.

Bahtin, M. M. (1986). Problema rechevyhzhanrov. Jestetika slovesnogo tvorchestva. Moscow: «Iskusstvo», 240–296.

Bacevych, F. S. (2004). Osnovy komunikatyvnoi' lingvistyky. Kyiv: Akademija, 344.

Bacevych, F. S. (2007). Slovnyk terminiv mizhkul'turnoi' komunikacii'. Kyiv: Dovira, 205.

Kan-Kalik, V. O. (1985). Pedagogicheskoe obshhenie kak predmet teoreticheskogo i prikladnogo issledovanija. Voprosy psihologii, 4, 9–16.

Ryzhov, V. V. (1995). Psihologicheskie osnovy kommunikativnoj pіdgotovki. Novosibirsk, 35.

Kellermann, K. (1992). Communication: Inherently strategic and primarlyautomatic. Communication Monographs, 59 (3), 288–300. doi: 10.1080/03637759209376270

Issers, O. S. (1999). Kommunikativnye strategii i taktiki russkoj rechi. Omsk, 288.

Karasik V. I. (2000). Jetnokul'turnye tipy institucional'nogo diskursa. Jetnokul'turnaja specifika rechevoj dejatel'nosti: Sb. obzorov. Moscow: INION RAN, 37–64.

Skalkin, V. L. (1981). Osnovy obuchenija ustnoj inojazychnoj rechi. Moscow: Russkij jazyk, 248.

Ezhova, T. V. (2007). Pedagogicheskij diskurs i egoproektirovanie. Internet-zhurnal «Jejdos». Available at: http://www.eidos.ru/journal/2007/0930-5.htm

Gabidullina, A. R. (2009). Navchal'no-pedagogichnyj dyskurs: kategorial'na struktura ta zhanrova. Kyiv, 31.

Tarasova, I. P. (1992). Rechevoe obshhenie, tolkuemoe s jumorom, no vser'joz. Moscow: Vysshaja shkola, 174.

Rubin, J. (1981). Study of Cognitive Processes in Second Language Learning. Applied Linguistics, 2 (2), 117–131. doi: 10.1093/applin/2.2.117

Wenden, A. L. (1991). Learner strategies for learner autonomy. London: Prentice-Hall International, 299.

Nikolajeva, S. Ju. (2003). Zagal'nojevropejs'ki Rekomendacii' z movnoi' osvity: vyvchennja, vykladannja, ocinjuvannja. Kyiv: Lenvit, 273.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-29

Номер

Розділ

Педагогічні науки