Лінгвістичні засади дослідження комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів

Авторы

  • Марія Петрівна Оліяр Прикарпатский национальный университет имени Василия Стефаника ул. Шевченко, 57, г. Ивано-Франковск, Украина, 76018, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.50607

Ключевые слова:

майбутній учитель початкових класів, комунікативно-стратегічна компетентність, комунікативна стратегія, комунікативна тактика

Аннотация

У статті розкрито значення лінгвістичних досліджень для формування комунікативно-стратегічної компетентності майбутніх учителів початкових класів. Здійснено порівняння змісту термінів «комунікація» і «спілкування». З’ясовано сутність основних комунікативних понять. Запропоновано авторське трактування комунікативної стратегії, комунікативної тактики, розкрито їх структуру. Визначено основні принципи навчання студентів стратегічного планування комунікативної взаємодії

Биография автора

Марія Петрівна Оліяр, Прикарпатский национальный университет имени Василия Стефаника ул. Шевченко, 57, г. Ивано-Франковск, Украина, 76018

Доцент

Кафедра теории и методики начального образования, кандидат педагогических наук

Библиографические ссылки

Andreeva, G. M. (1980). Social'naja psihologija. Moscow: Izdatelstvo Moskovs'kogo universiteta, 416.

Arutjunova, N. D. (1990). Diskurs. Lingvisticheskij jenciklopedicheskij slovar'. Moscow: Sov. jenciklopedija, 685.

Bahtin, M. M. (1986). Problema rechevyhzhanrov. Jestetika slovesnogo tvorchestva. Moscow: «Iskusstvo», 240–296.

Bacevych, F. S. (2004). Osnovy komunikatyvnoi' lingvistyky. Kyiv: Akademija, 344.

Bacevych, F. S. (2007). Slovnyk terminiv mizhkul'turnoi' komunikacii'. Kyiv: Dovira, 205.

Kan-Kalik, V. O. (1985). Pedagogicheskoe obshhenie kak predmet teoreticheskogo i prikladnogo issledovanija. Voprosy psihologii, 4, 9–16.

Ryzhov, V. V. (1995). Psihologicheskie osnovy kommunikativnoj pіdgotovki. Novosibirsk, 35.

Kellermann, K. (1992). Communication: Inherently strategic and primarlyautomatic. Communication Monographs, 59 (3), 288–300. doi: 10.1080/03637759209376270

Issers, O. S. (1999). Kommunikativnye strategii i taktiki russkoj rechi. Omsk, 288.

Karasik V. I. (2000). Jetnokul'turnye tipy institucional'nogo diskursa. Jetnokul'turnaja specifika rechevoj dejatel'nosti: Sb. obzorov. Moscow: INION RAN, 37–64.

Skalkin, V. L. (1981). Osnovy obuchenija ustnoj inojazychnoj rechi. Moscow: Russkij jazyk, 248.

Ezhova, T. V. (2007). Pedagogicheskij diskurs i egoproektirovanie. Internet-zhurnal «Jejdos». Available at: http://www.eidos.ru/journal/2007/0930-5.htm

Gabidullina, A. R. (2009). Navchal'no-pedagogichnyj dyskurs: kategorial'na struktura ta zhanrova. Kyiv, 31.

Tarasova, I. P. (1992). Rechevoe obshhenie, tolkuemoe s jumorom, no vser'joz. Moscow: Vysshaja shkola, 174.

Rubin, J. (1981). Study of Cognitive Processes in Second Language Learning. Applied Linguistics, 2 (2), 117–131. doi: 10.1093/applin/2.2.117

Wenden, A. L. (1991). Learner strategies for learner autonomy. London: Prentice-Hall International, 299.

Nikolajeva, S. Ju. (2003). Zagal'nojevropejs'ki Rekomendacii' z movnoi' osvity: vyvchennja, vykladannja, ocinjuvannja. Kyiv: Lenvit, 273.

Опубликован

2015-09-29

Выпуск

Раздел

Педагогические науки