Використання системи «moodle» для викладання дисципліни «алгоритми і структури даних» – досвід і проблеми
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.50610Mots-clés :
електронне навчання, дистанційне навчання, навчальний контент, алгоритми, структури данихRésumé
На досвіді використання системи управління дистанційного навчання Moodle для викладання дисципліни «Алгоритми і структури даних» на кафедрі Прикладної математики Національного Технічного Університету України «КПІ» сформульовано задачі подальшого дослідження і обґрунтовано онтологічний підхід для автоматизації процесу розробки контенту систем електронного навчання, який забезпечує нову якість контролю знань та міждисциплінарну інтероперабельність
Références
Dagger, D., O’Connor, A., Lawless, S., Walsh, E., Wade, V. P. (2007). Service-Oriented E-Learning Platforms: From Monolithic Systems to Flexible Services. IEEE Internet Computing, 11 (3), 28–35. doi: 10.1109/mic.2007.70
Palagin, A. V., Kryivyiy, S. L., Petrenko, N. G. (2012). Ontologicheskie metodyi i sredstva obrabotki predmetnyih znaniy: monografiya [Ontological methods and means of the processing of subject knowledge: monograph]. Lugansk: VNU of the Dal, 324.
Web 2.0: change in the paradigm of learning (2008). Open Systems Publishing house "Open Systems", 9. Available at: http://www.osp.ru/os/2008 /09/5717450/
Palagin, A. V., Petrenko, N. G. (2006). ArhItekturno-ontologIchnI printsipi rozbudovi Intelektualnih InformatsIynih sistem [Architectural building ontological principles of intellectual information systems] Mathematical Machines and Systems, 4, 15–20.
Humes, L. R. (2014). Making Education Smarter. IMS Global Learning Consortium Series on Learning Impact, 1–3. Available at: http://www.imsglobal.org/articles/SLI12-040114.pdf
Syrota, S. V. (2014). Tehnologii sovremennogo (E-) obrazovaniya sostoyanie, perspektivyi [Modern technology of (E) education status and prospects]. Proceedingsof the IX-th International conference ”Modern (E-) Learning ITHEA Kyiv–Sofia.
Official site Moodle. Available at: https://moodle.org/
Fnisimov, A. M. (2009). Rabota v sisteme distantsionnogo obucheniya Moodle. [The work in the system of distance learning Moodle.], Kharkiv: HNAGH, 292.
Levitin, A. (2006). Algoritmyi: vvedenie v razrabotku i analiz [Algorithms: Introduction to the design and analysis]. Moscow: Williams, 576.
Dobrov, B. V., Ivanov, V. V., Lukashevich, N. V., Solovev, V. D. Ontologies and thesaurus. The course of the 16 presentations. Available at: http://download.yandex.ru/class/solovyev/plan.pdf
Golenkov, V. V., Geliakina, N. A., Grakova, N. V., Gubarevich, A. V. (2014). Vnutrennee predstavlenie znaniy v sistemah, upravlyaemyih znaniyami [The internal representation of knowledge in managment knoweledge systems]. Kyiv: Prosvita, 51–56.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Сергій Вікторович Сирота, Вячеслав Олегович Ліскін 2015
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.