Методика створення навчальних кейсів для підготовки майбутніх кваліфікованих робітників
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.50771Mots-clés :
кейс-метод, навчання, технологічна схема створення кейсу, компоненти застосування педагогічної технологіїRésumé
в статті викладено методичні засади створення навчальних кейсів для підготовки майбутніх кваліфікованих робітників у професійно-технічних закладах будівельного профілю. Розглянуто основні компоненти застосування кейс-методу як особистісно-розвивальної педагогічної технології. Проаналізовано типи кейсів, джерела інформації для їх створення. Наведено дії викладача по їх створенню
Références
Surmin, Y. (Ed.) (2002). Situacionnyj analiz, ili Anatomija Kejs-metoda [Situation Analysis, or Anatomy Case-method]. Kyiv: Center for Innovation and Development, 286.
Sytuatsiyna metodyka navchannya: teoriya i praktyka [Situational learning methodology (2001). Theory and Practice]. Moscow: Center for Innovation and Development, 256.
Mihajlova, E. (1996) Kejs i kejs-metod: obshhie ponjatija [Case and case method: general concepts]. Marketing, 1, 109–117.
Abell D. (1997) Chto neobhodimo dlja horoshego kejsa [What do I need for a good case study. ISSO AUTUMN FALL, 4, 18–19.
Artyushina, M., Belokon, Y., Dremova, I., Koshukov, A., Mosya, I., Pashchenko, T.; Romanova, A. (Ed.) (2014). Prymenenye lychnostno-razvyvayushchykh pedahohycheskykh tekhnolohyy v podhotovke budushchykh kvalyfytsyrovannыkh rabochykh (metodycheskye rekomendatsyy dlya pedahohov professyonal'no-tekhnycheskykh uchebnыkh zavedenyy, rabotnykov nauchno-uchebno-metodycheskykh tsentrov (kabynetov) professyonal'no-tekhnycheskoho obrazovanyya MON Ukraynы) [The use of personality-developing pedagogical technologies in the training of future skilled workers (methodological recommendations for teachers of vocational educational institutions, employees of scientific and educational centers (offices) of vocational education MES)]. Kyiv: Institute of prof.-tech. education National Academy Pedagogical Sciences of Ukraine, 132.
Komlichenko, A., Tsvetkov, N. (2013). Yspol'zovanye ynteraktyvnыkh metodov v uchebnom protsesse y ytohovom kontrole znanyy studentov [Using interactive methods in the educational process and final control of students' knowledge]. Information technologies in education, science and industry, 3 (4), 178–186.
Zobov, A. Metod izuchenija case-study v obrazovanii, ego istorija i primenenie [Method of studying case-study in education, its history and the use of]. Available at: http://www.elitarium.ru/2006/02/09/metod_izuchenija_situacijj_case_study_v_obrazovanii_ego_istorija_i_primenenie.html
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Тетяна Миколаївна Пащенко 2015
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.