Модель системи професійного розвитку вчителів природничо-математичних дисциплін у післядипломній освіті
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.51532Mots-clés :
модель, моделювання, професійний розвиток, вчителі природничо-математичних дисциплін, післядипломна освітаRésumé
У статті проаналізовано теоретичні аспекти моделювання системи професійного розвитку вчителів природничо-математичних дисциплін у післядипломній освіти. Визначено вимоги до моделі, як концепту досліджуваного явища. Обґрунтовано структурно-функціональну модель системи професійного розвитку вчителів природничо-математичних дисциплін у післядипломної освіті. Охарактеризовано зміст структурних складових моделі та їх компонентів
Références
Humanjuk, T. B. (2010). Modeljuvannja v pedahogicnij dijal`nosti [Modeling in teaching activities]. Scientific Journal of NPU Drahomanova, 66–72.
Dahyn, A. N. (2005). Pedagogyceskoe modelyrovanye [Pedagogical modeling]. Novosybyrsk, 230.
Ostroverxova, N. I. (1999). Modeljuvannja v upravlins`kij dijal`nosti dyrektora [Modeling in management activities of director]. School Director. Ukraine, 8-9, 28–34.
Maslov, V. (2013). Modeljuvannja pedagogicnyh system: sutnisty ta tehnologija [Modeling of educational systems: the nature and technology]. Postgraduate education in Ukraine, 6, 15–18.
Myheev, V. Y. (2010). Modelyrovanye i metody teoryy yzmerenyj v pedahohyke [Modeling and methods of theory of measurement in pedagogy]. Moscow: Krasand, 224.
Babanskyj, Ju. K. (1982). Optymyzacyja učebno-vospytatelnogo processa : metodyčeskye osnovy [Optimization of educational process: methodological foundations]. Prosvescenye, 192.
Gubskij, E. F. (Ed.) (2007). Fylosofskyj encyklopedyceskyj slovar. [Encyclopedic Philosophical Dictionary]. Moscow: YNFRA-M, 575.
Koval`, L. (2011). Profesijna pidhotovka majbutnix ucyteliv u konteksti rozvytku sucasnoji pocatkovoji osvity: tehnolohicnyj pidhid [Training of future teachers in the context of development of modern primary education: technological approach]. Donetsk: Landon-XXI, 330.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Маріан Філаретович Бирка 2015
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.