Ціннісний потенціал українського національного музичного образу

Auteurs-es

  • Світлана Володимирівна Борисова ДЗ „Луганський національний університет імені Тараса Шевченка” пл. Гоголя, 1, м. Старобільск, Україна, 92703, Ukraine
  • Олександр Сергійович Плохотнюк Київський університет імені Бориса Грінченка вул. Бульварно-Кудрявська, 18/2, м. Київ, Україна, 04053, Ukraine

DOI :

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2016.60550

Mots-clés :

цінності, виховний вплив музичного мистецтва, український національний музичний образ, національна самовизначенність

Résumé

У статті аналізується ціннісний потенціал українського національного музичного образу з точки зору можливостей його виховного впливу на особистість. Зазначено, що ґенеза українського національного музичного образу пов’язана з основними характеристиками національного менталітету та визначає його головні риси. Основними компонентами втілення цього образу є музична мова (ритмо-інтонаційні основи) та вербалізовані засоби

Bibliographies de l'auteur-e

Світлана Володимирівна Борисова, ДЗ „Луганський національний університет імені Тараса Шевченка” пл. Гоголя, 1, м. Старобільск, Україна, 92703

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра музичного мистецтва

Олександр Сергійович Плохотнюк, Київський університет імені Бориса Грінченка вул. Бульварно-Кудрявська, 18/2, м. Київ, Україна, 04053

Кандидат педагогічних наук, доцент

Кафедра інструментально-виконавської майстерності

Références

Tkachova, N. A. (2006). Akciologichni zasady pedagogichnogo procesu v suchasnih zagalnoosvitnih navchalnih zakladah [Axiological bases of pedagogical process in modern secondary schools]. Lugansk, 509.

Dryapika, V. I. (2000). Teoriya i praktika formuvannya cinnisnyh orientaciy pedagoga-musikanta [Theory and practice of formation of value orientations of the teacher-musician]. Kyiv – Kirovograd – Uzhgorod: Lira, 228.

Slastenin, V. A., Chizhakova, G. I. (2003). Vvedenie v pedagogicheskuyu aksiologiyu [Introduction to the pedagogical axiology]. Moscow: Academy, 187.

Shandruk, S. I. (2001). Vyhovannya cinnisnyh orientaciy starshoklasnykiv zasobamy masovoyi informacii [Parenting value orientations of senior media]. Lugansk, 20.

Ovsyannikov, M. F. (Ed.) (1983). Kratkiy slovar po estetike [Concise dictionary of aesthetics]. Moscow: Prosveschenie, 223.

Ilchev, L. F., Fedoseev, P. N., Kovalev, S. M., Panov, V. G. (Eds.) (1983). Filosofskiy enciklopedicheskiy slovar [Encyclopedic dictionary of philosophy]. Moscow: Sovetskaya enciklopediya, 840.

Ortega-i-Gasset, H. (1984). Esse na esteticheskie temy v forme predisloviya [Essays on the aesthetic themes in the form of a Preface]. The Problems of Philosophy, 11, 26–34.

Vigotskiy, L. S.; Jaroshevskoj, M. G. (Ed.) (1987). Psihologiya iskusstva [Psychology of art]. Moscow: Pedagogika, 344.

Medushevskiy, V. V. (1973). K probleme semanticheskogo sintaksisa [To the problem of semantic syntax]. Soviet Music, 3, 20–29.

Bichko, I. V., Tabachkovskiy, V. G., Gorak, G. I. et. al (1993). Filosofiya [Philosophy]. Kiyv: Libyd’, 576.

Silaeva, T. O. (Ed.) (1993). Kulturne vidrodzhennya v Ukraini: istoriya i suchasnist’ [Cultural Renaissance in Ukraine: history and modernity]. Lviv: Asterix, 224.

Demenko, B. V. (1993). Etnomonism duhovnih zasad ukrainskoy kultury u formuvanni nacionalnoy muzichnoy samosvidomosti. Issue 1 [Etnomonism spiritual foundations of the Ukrainian culture in the formation of national musical identity. Issue 1]. Kyiv, 61–66.

Ivanchenko, M. (1991). Dyvosvit pradavnih slovyan [The strange world of the ancient Slavs]. Kyiv: Radyanskiy pismennyk, 170.

Gordiychuk, M. M. (Ed.) et. al (1989). The history of Ukrainian music. Vol. 1. Kyiv: Naukova Dumka, 448.

Trubetskoy, N. S. (1991). Ob istinnom I lozhnom nacionalizme [About true and false nationalism]. Literary Studies, 6, 144–150.

Bech, I. D. (1998). Osobystisno zorientovane vyhovannya [Centered education]. Kyiv: IZMN, 204.

Smirnov, M. A. (1990). Emcionalniy myr musiky [Emotional world of music]. Moscow: Musika, 320.

Publié-e

2016-02-26

Numéro

Rubrique

Pedagogical Education