Розробка методологічних засад організації самостійної роботи студентів у системі електронного навчання
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2016.79765Mots-clés :
електронне навчання, компетенція, самостійна робота студентів, мультимедійний комплекс, інформаційні технологіїRésumé
В статті запропоновано концепцію організації процесу формування професійної компетенції самостійної роботи студентів в умовах електронного навчання. Здійснено реалізацію запропонованої моделі формування компетенції в умовах електронного навчання на прикладі мультимедійного комплексу з навчальної дисципліни «Технологічні процеси видавничо-поліграфічної справи». На основі використання методу Сааті зроблено вибір найбільш значущих складових для кожної компетенції
Références
Bugajchuk, K. L. (2012). Mobil'ne navchannja: sutnist' i modeli vprovadzhennja v navchal'nyj proces vyshhyh navchal'nyh zakladiv MVS Ukrai'ny. Informacijni tehnologii' i zasoby navchannja, 1 (27). Available at: http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/e-journals/ITZN/2012_1/619-1916-1-RV.pdf
Semerikov, S. O. (2009). Teoretyko-metodychni osnovy fundamentalizacii' navchannja informatychnyh dyscyplin u vyshhyh navchal'nyh zakladah. Kyiv, 536.
Stefanovych, L. O., Stefanovych, T. O. (2011). Stvorennja jedynogo informacijnogo prostoru jak zasib integracii' vyshhoi' i seredn'oi' shkoly. Informatyzacija vyshhogo navchal'nogo zakladu. Lviv: Vydavnyctvo L'vivs'koi' politehniky, 49–53.
Jaggars, S. S., Edgecombe, N., Stacey, G. W. (2013). What we know about online course outcomes. Research overview Community College Research Center, Columbia University, 126.
Banciu, V., Gordan, M., Stanciu, S. (2012). The Social Benefits of E-learning in the Study of Foreign Languages in Romanian Education. International Conference on Management and Education Innovation IPEDR, 37, 101–105. Available at: http://www.ipedr.com/vol37/021-ICMEI2012-E00044.pdf
Kovalenko, O. (2013). Evaluation of e-learning deployment scale. OECD publishing, 134.
Major, C. (2015). Teaching Online: A Guide to Theory, Research, and Practice. Johns Hopkins University Press, 336.
Terras, M. M., Ramsay, J. (2012). Тhe five central psychological challenges facing effective mobile learning. British Journal of Educational Technology, 43 (5), 820–832.
Saati, T. L. (2008). Prinjatie reshenij pri zavisimostjah i obratnyh svjazjah: Analiticheskie seti. Moscow: Izdatel'stvo LKI, 360.
Tobias, L., Dietrich, A., Stefanie, N. L.; Sicilia, M. A. (Ed.) (2006). Connecting competence and performance in competency management: modeling, assessment, validation and use. Competencies in organizational e-learning: comments and tools. Hershey/PA: Idea Publishing, 83–119.
Farwell, Т. (2013). Keeping an Online Class Interesting and Interactive. Distance Learning, 10 (3), 27–32.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Олександр Іванович Пушкар, Євген Миколайович Грабовський 2016
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.