Психологічний аналіз стильових характеристик заступництва у період дошкільного дитинства
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2016.81156Mots-clés :
просоціальність, просоціальна поведінка, просоціальна компетентність, заступництво, захист, підтримка, стилі заступництваRésumé
В статті обговорюється проблема заступництва як особливого виду просоціальної активності дітей дошкільного віку. В ході проведеного емпіричного дослідження проаналізовано різні стилі заступництва, що використовуються дітьми в процесі взаємодії з однолітками. Отримані результати дозволили виокремити п’ять основних стратегій заступництва: негативне оцінювання агресора, фізична конфронтація, звертання по допомогу до дорослого, погрози чи попередження, вказування на норми
Références
Absaljamova, K. Z., Lucenko, O. L. (2014). Javyshhe bulingu jak destruktyvnyj fenomen u seredovyshhi seredn'oi' shkoly. Visnyk Hark. nac. un-tu im. V. N. Karazina. Serija: Psyhologija, 1095, 191–197.
Kirychevs'ka, Je. V. (2010). Nasyl'stvo v zagal'noosvitnih navchal'nyh zakladah: strategii' podolannja. Praktychna psyhologija ta social'na robota, 8, 4–10.
Davidson, L. M., Demaray, M. K. (2007). Social support as a moderator between victimization and internalizing-externalizing distress from bullying. School Psychology Review, 36 (3), 383–405.
Gini, G., Albiero, P., Benelli, B., Altoè, G. (2008). Determinants of adolescents’ active defending and passive bystanding behavior in bullying. Journal of Adolescence, 31 (1), 93–105. doi: 10.1016/j.adolescence.2007.05.002
Camodeca, M., Goossens, F. A. (2005). Children’s opinions on effective strategies to cope with bullying: the importance of bullying role and perspective. Educational Research, 47 (1), 93–105. doi: 10.1080/0013188042000337587
Pronk, J., Olthof, T., Goossens, F. A. (2014). Factors Influencing Interventions on Behalf of Victims of Bullying: A Counterfactual Approach to the Social Cognitions of Outsiders and Defenders. The Journal of Early Adolescence, 36 (2), 267–291. doi: 10.1177/0272431614562836
Pavelkiv, R. V. (2004). Rozvytok moral'noi' svidomosti ta samosvidomosti u dytjachomu vici. Rivne: Volyn. oberegy, 247.
Nakonechna, M. M. (2009). Dopomoga inshomu jak psyhologichnyj zasib rozvytku osobystosti. Kyiv, 19.
Korchakova, N. V. (2009). Reprezentacija u svidomosti dytyny styl'ovyh harakterystyk povedinky u publichnyh sytuacijah. Fenomenologija moral'nogo rozvytku osobystosti: determinacija, mehanizmy, genezys. Rivne: Volyns'ki oberegy, 197–213.
Belacchi, C., Farina, E. (2010). Prosocial/hostile roles and emotion comprehension in preschoolers. Aggressive Behavior, 36 (6), 371–389. doi: 10.1002/ab.20361
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Наталія Вікторівна Корчакова 2016
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.