Психологічний аналіз стильових характеристик заступництва у період дошкільного дитинства

Autor

  • Наталія Вікторівна Корчакова Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова вул. Пирогова, 9, м. Київ, Україна, 01601, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-1164-3370

DOI:

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2016.81156

Słowa kluczowe:

просоціальність, просоціальна поведінка, просоціальна компетентність, заступництво, захист, підтримка, стилі заступництва

Abstrakt

В статті обговорюється проблема заступництва як особливого виду просоціальної активності дітей дошкільного віку. В ході проведеного емпіричного дослідження проаналізовано різні стилі заступництва, що використовуються дітьми в процесі взаємодії з однолітками. Отримані результати дозволили виокремити п’ять основних стратегій заступництва: негативне оцінювання агресора, фізична конфронтація, звертання по допомогу до дорослого, погрози чи попередження, вказування на норми

Biogram autora

Наталія Вікторівна Корчакова, Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова вул. Пирогова, 9, м. Київ, Україна, 01601

Кандидат психологічних наук, доцент

Кафедра психології

Bibliografia

Absaljamova, K. Z., Lucenko, O. L. (2014). Javyshhe bulingu jak destruktyvnyj fenomen u seredovyshhi seredn'oi' shkoly. Visnyk Hark. nac. un-tu im. V. N. Karazina. Serija: Psyhologija, 1095, 191–197.

Kirychevs'ka, Je. V. (2010). Nasyl'stvo v zagal'noosvitnih navchal'nyh zakladah: strategii' podolannja. Praktychna psyhologija ta social'na robota, 8, 4–10.

Davidson, L. M., Demaray, M. K. (2007). Social support as a moderator between victimization and internalizing-externalizing distress from bullying. School Psychology Review, 36 (3), 383–405.

Gini, G., Albiero, P., Benelli, B., Altoè, G. (2008). Determinants of adolescents’ active defending and passive bystanding behavior in bullying. Journal of Adolescence, 31 (1), 93–105. doi: 10.1016/j.adolescence.2007.05.002

Camodeca, M., Goossens, F. A. (2005). Children’s opinions on effective strategies to cope with bullying: the importance of bullying role and perspective. Educational Research, 47 (1), 93–105. doi: 10.1080/0013188042000337587

Pronk, J., Olthof, T., Goossens, F. A. (2014). Factors Influencing Interventions on Behalf of Victims of Bullying: A Counterfactual Approach to the Social Cognitions of Outsiders and Defenders. The Journal of Early Adolescence, 36 (2), 267–291. doi: 10.1177/0272431614562836

Pavelkiv, R. V. (2004). Rozvytok moral'noi' svidomosti ta samosvidomosti u dytjachomu vici. Rivne: Volyn. oberegy, 247.

Nakonechna, M. M. (2009). Dopomoga inshomu jak psyhologichnyj zasib rozvytku osobystosti. Kyiv, 19.

Korchakova, N. V. (2009). Reprezentacija u svidomosti dytyny styl'ovyh harakterystyk povedinky u publichnyh sytuacijah. Fenomenologija moral'nogo rozvytku osobystosti: determinacija, mehanizmy, genezys. Rivne: Volyns'ki oberegy, 197–213.

Belacchi, C., Farina, E. (2010). Prosocial/hostile roles and emotion comprehension in preschoolers. Aggressive Behavior, 36 (6), 371–389. doi: 10.1002/ab.20361

##submission.downloads##

Opublikowane

2016-10-30

Numer

Dział

Psychological science