Психологічний аналіз стильових характеристик заступництва у період дошкільного дитинства
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2016.81156Ключові слова:
просоціальність, просоціальна поведінка, просоціальна компетентність, заступництво, захист, підтримка, стилі заступництваАнотація
В статті обговорюється проблема заступництва як особливого виду просоціальної активності дітей дошкільного віку. В ході проведеного емпіричного дослідження проаналізовано різні стилі заступництва, що використовуються дітьми в процесі взаємодії з однолітками. Отримані результати дозволили виокремити п’ять основних стратегій заступництва: негативне оцінювання агресора, фізична конфронтація, звертання по допомогу до дорослого, погрози чи попередження, вказування на норми
Посилання
Absaljamova, K. Z., Lucenko, O. L. (2014). Javyshhe bulingu jak destruktyvnyj fenomen u seredovyshhi seredn'oi' shkoly. Visnyk Hark. nac. un-tu im. V. N. Karazina. Serija: Psyhologija, 1095, 191–197.
Kirychevs'ka, Je. V. (2010). Nasyl'stvo v zagal'noosvitnih navchal'nyh zakladah: strategii' podolannja. Praktychna psyhologija ta social'na robota, 8, 4–10.
Davidson, L. M., Demaray, M. K. (2007). Social support as a moderator between victimization and internalizing-externalizing distress from bullying. School Psychology Review, 36 (3), 383–405.
Gini, G., Albiero, P., Benelli, B., Altoè, G. (2008). Determinants of adolescents’ active defending and passive bystanding behavior in bullying. Journal of Adolescence, 31 (1), 93–105. doi: 10.1016/j.adolescence.2007.05.002
Camodeca, M., Goossens, F. A. (2005). Children’s opinions on effective strategies to cope with bullying: the importance of bullying role and perspective. Educational Research, 47 (1), 93–105. doi: 10.1080/0013188042000337587
Pronk, J., Olthof, T., Goossens, F. A. (2014). Factors Influencing Interventions on Behalf of Victims of Bullying: A Counterfactual Approach to the Social Cognitions of Outsiders and Defenders. The Journal of Early Adolescence, 36 (2), 267–291. doi: 10.1177/0272431614562836
Pavelkiv, R. V. (2004). Rozvytok moral'noi' svidomosti ta samosvidomosti u dytjachomu vici. Rivne: Volyn. oberegy, 247.
Nakonechna, M. M. (2009). Dopomoga inshomu jak psyhologichnyj zasib rozvytku osobystosti. Kyiv, 19.
Korchakova, N. V. (2009). Reprezentacija u svidomosti dytyny styl'ovyh harakterystyk povedinky u publichnyh sytuacijah. Fenomenologija moral'nogo rozvytku osobystosti: determinacija, mehanizmy, genezys. Rivne: Volyns'ki oberegy, 197–213.
Belacchi, C., Farina, E. (2010). Prosocial/hostile roles and emotion comprehension in preschoolers. Aggressive Behavior, 36 (6), 371–389. doi: 10.1002/ab.20361
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Наталія Вікторівна Корчакова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.