Разработка модели организации южно-регионального архитектурно-художественного вуза
DOI :
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2017.93801Mots-clés :
структуризация учебной среды, информационно-рекреационное пространство, информационная доступность, мобильная адаптация, универсальность, энергоэффективностьRésumé
В статье рассматривается модель организации архитектурно-художественного высшего учебного заведения с позиций структуризации среды, в которой происходит обучение творческим профессиям. Предлагается модель структуры информационно-рекреационной зоны и основные принципы ее формирования, которые соответствуют требованиям, предъявляемым к учебным заведениям: информационная доступность, мобильная адаптация, доступность всех функциональных зон. Основными принципами формирования учебного заведения являются: гибкость, универсальность, энергоэффективность
Références
Koval's'kij, L. M., Kowalska, G. L. (2011). Architecture higher schools. Universities 3rd millennium. Kyiv: Base, 255.
Solobay, P. A. (2012). Typological bases of formation of architecture of institutions of higher education. Kyiv, 280.
Yezhov, V. I., Yezhov, S. V., Yezhov, D. V. (2006). The architecture of public buildings and complexes. Kyiv: VYSTKA, 380.
Tsitovych, G. N. (1982). Higher education institutions with developing planning structure. Moscow: Stroiizdat, 199.
Zakrepa, L. M. (2011). Principles of architectural vocational – technical schools. Kyiv, 20.
Kowalska, G. L., Repkin, K. V. (2015). Building a network of artistic and aesthetic creativity for children and youth. Recent research. Warszawa: Diamond trading tour, 11–14.
Koval's'kyy, H. L. (2009). Problemy kooperuvannya ta blokuvannya navchal'nykh zakladiv u suchasnykh umovakh. Spetsial'nyy vypusk: Arkhitekturno-budivel'na haluz' v umovakh ekonomichnoyi kryzy, 38–44.
Yurev, V. M., Chvanova, M. S., Peredkov, V. M. (2007). University as a center of innovation and educational cluster. Vestnik TSU, 5, 7–12.
Kryzhantovskaya, O. A. (2015). Formation of a universal model of the university. Architectural Journal KNUCA, 7, 405–414.
Posobie k SNiP 2.08.02-89. Proektirovanie vysshih uchebnyh zavedenij i institutov povyshenija kavlifikacii (1992). Moscow: Stroiizdat, 315.
Téléchargements
Publié-e
Numéro
Rubrique
Licence
(c) Tous droits réservés Оксана Анатольевна Крыжантовская 2017
Cette œuvre est sous licence Creative Commons Attribution 4.0 International.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.