Выявление бренда и брендинга в профессиональной деятельности архитектора
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2017.107557Słowa kluczowe:
бренд, брендинг, архитектурное проектирование, индивидуальность, идентичность, бренд-концепция, брендинг города, глобализацияAbstrakt
В исследовании производится классификация определений бренда и перечисляются его структурные составляющие. Брендинг в архитектуре рассматривается в трех аспектах: в сфере коммерческой недвижимости; архитектор – бренд; брендинг города. Брендинг в сфере коммерческой недвижимости требует наиболее внимательного отношения к бренду со стороны архитектора. Феномен «архитектор – бренд» интересен с социальной точки зрения. Городской брендинг рассмотрен на европейском опыте
Bibliografia
Vasilevsky, V. V. (2006). Marketing strategy of the shopping center: from shopping to happing. Commercial Rent, 12 (28), 36–39.
Tamberg, V., Badin, A. (2005). Brand. The fighting machine of business. Moscow: New branding, 240.
Ellwood, A. (2003). Basics of branding. Moscow: Publishing House Grand Fair Press, 336.
Chicherova, L. (2007). Profitable place: Brands in circulation. Vedomosti, 72 (1846). Available at: http://franshiza.ru/article/read/dohodnoe_mesto/
Mommaas, H. (2003). City branding. The Necessity of Socio-cultural goals. City branding. Image building & building images. Rotterdam: Nai Uitgevers, 34–45.
Florian, B. (2003). The City as a Brand. Orchestrating a unique experience. City branding. Image building & building images. Rotterdam: Nai Uitgevers, 20–31.
Shipova, I. (2007). Offices in postindustrial Europe: the case of Germany. Project Russia. A business, 4, 74.
Ryabokobylko, S. (2007). The aesthetic project is always successful. Project Russia. A business, 46.
Bronovitskaya, A. (2008). Hotels: features of the genre. Project Russia. Hospitality, 1.
Nikolina, P. (2007). The Milan boom. From the ethics of production to the aesthetics of consumption. Project International, 18.
Speaks, M. (2003). Individualization without identity. City branding. Image building & building images. Rotterdam: Nai Uitgevers, 50–65.
##submission.downloads##
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Copyright (c) 2017 Marina Pominchuk
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.