Создание дистанционной системы для подготовки к вступительным экзаменам в магистратуру
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2019.177191Słowa kluczowe:
дистанционная система, дистанционное обучение, студент, преподавание, StudyMaster, образовательные технологии, магистратураAbstrakt
Целью работы является разработка системы дистанционного обучения «StudyMaster» с применением Интернет-технологий для помощи в подготовке студентов к поступлению в магистратуру. Для этого были рассмотрены дистанционные системы и дистанционное обучение, включающая исследование теоретических, методологических и практических аспектов организации такого вида обучения. Для разработки этой системы также рассмотрены структура сайта, схема курса и концептуальная схема БД системы «StudyMaster»
Bibliografia
Berg, G., Simonson, M. Distance learning. Available at: https://www.britannica.com/topic/distance-learning
Distance education. Available at: https://en.wikipedia.org/wiki/Distance_education
Platonenko, O. Iu. (2003). Razrabotka distancionnykh kursov dlia podgotovki bakalavrov. Obrazovatelnye tekhnologii i obschestvo, 6 (1), 156–164.
Golubeva, V. P. (2009). Organizaciia distancionnogo obucheniia studentov v usloviiakh promyshlennogo kolledzha. Moscow, 204.
Malinina, I. A. (2005). Informacionno-metodicheskoe obespechenie distancionnogo obucheniia studentov-menedzherov. Nizhnii Novgorod, 172.
Mikhaleva, G. V., Romashova, T. V. (2014). Osobennosti distancionnogo obucheniia v sisteme obrazovaniia. Aktualnye voprosy sovremennoi pedagogiki. Ufa: Leto, 39–41.
Kolbin, R. V. (2007). Distancionnye obrazovatelnye tekhnologii kak sredstvo obucheniia informatike v usloviiakh profilnoi shkoly. Cheliabinsk, 181.
Abramovskii, A. L. (2014). Distancionnoe obrazovanie na sovremennom etape razvitiia rossiiskogo vysshego obrazovaniia. Tiumen, 203.
Ginzburg, I. V. (2016). Vnedrenie innovacionnoi sistemy distancionnogo obucheniia sotrudnikov predpriiatiia. Saint Petersburg. doi: http://doi.org/10.18720/SPBPU/2/v16-2571
Podluzhnii, A. A. (2016). Razrabotka sistemy distancionnogo obucheniia na baze programmnogo obespecheniia MOODLE versii 3. Ekaterinburg, 85.
Ways Distance Learning Degrees are Changing University Education (2016). Available at: https://www.distancelearningportal.com/articles/143/7-ways-distance-learning-degrees-are-changing-university-education.html
Markova, T., Glazkova, I., Zaborova, E. (2017). Quality Issues of Online Distance Learning. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 237, 685–691. doi: http://doi.org/10.1016/j.sbspro.2017.02.043
Elashkina, N. V. (2006). Formirovanie uchebnoi kompetencii v usloviiakh distancionnogo obucheniia studentov inoiazychnomu obscheniiu: nachalnii etap iazykovogo vuza. Irkutsk, 199.
##submission.downloads##
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Copyright (c) 2019 Nazila Ali Ragimova, Ulduz Gurbanali Mammadov, Vugar Hajimahmud Abdullayev
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.