Символіка костюму як образно-пластичної метафори в контексті етнічних дефініцій Людмили Семикіної

Autor

  • Elena Papeta Київський університет імені Бориса Грінченка вул. Бульварно-Кудрявська, 18/2, м. Київ, Україна, 04053, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2019.177196

Słowa kluczowe:

символіка образу, етнічні мотиви, дефініція, стилізація, міфопоетика, семантика, образно-пластична метафора, конструктивні особливості

Abstrakt

Стаття є результатом мистецтвознавчого дослідження авторської серії одягу художниці Людмили Семикіної. Основним напрямком даної роботи є аналіз образно-пластичної символіки костюму в контексті етнічних дефініцій, а також міфопоетичних реконструкцій скіфо-сарматських і давньоруських строїв. Авторське прочитання сакральних, естетичних, функціональних завдань костюма стало, по суті, пластичним втіленням духовного кредо художниці, зробило можливим провести паралелі з древніми культурами, що вплинули на формування мегакультурного контексту сучасної України. Комплексний аналіз колекції костюмів Л. Семикіної, таких як «Княжа доба» та «Скіфський степ», дозволив виявити особливості художньо-пластичного світосприйняття автора, характер формальних прийомів, властивий її художній манері. Розглядається проблема синтезу проектного, пластичного і колірного рішення строїв, де Л. Семикіна виступає в іпостасях теоретика, художника, дизайнера, конструктора

Biogram autora

Elena Papeta, Київський університет імені Бориса Грінченка вул. Бульварно-Кудрявська, 18/2, м. Київ, Україна, 04053

Кандидат мистецтвознавства, доцент

Кафедра дизайну

Bibliografia

Papeta, O. V. (2015). Etnichni motyvy v kostiumakh L. Semykinoi "Poliska lehenda" (sproba teoretyko-metodolohichnoho analizu). Literatura ta kultura Polissia. Seriya: Istorychni nauky, 79, 262–267.

Papeta, E. (2015). Ethnic motives in suits by the artist L. Semykina. Theory and practice of design, 7, 222–229. doi: https://doi.org/10.18372/2415-8151.7.10117

Butkevich, L. M. (2005). Istoriya ornamenta. Moscow: Gumanit. izd. tsentr VLADOS, 265.

Vaganyan, G. (1993). Kamennaya letopis' tsivilizatsii. Erevan.

Zelenin, D. K. (1991). Vostochnoslavyanskaya ehtnografiya. Moscow: Nauka, 511.

Gumilev, L. N. (1972). Iskusstvo i ehtnos. Postanovka problemy. Dekorativnoe iskusstvo SSSR, 1/170, 36–41.

Braychevs'kiy, M. Yu. (1968). Pohodzhennya Rusі. Kyiv: Naukova dumka, 224.

Legen'kiy, Yu. G. (2003). Metaistoriya kostyuma. Kyiv: NMAU im. P. I. Chaikovskoho, 284.

Bilan, M., Stelmashchuk, H. (2000). Ukrainskyi striy. Lviv: Feniks, 325.

Interv'yu s hudozhnitsey L. Semykinoy. Rukopis'. Arhiv Papety E. V. 5. Istoriya kostyuma. 1200–2000 (2003). Moscow: OOO «Izdatel'stvo Astrel'»: OOO «Izdatel'stvo AST», 343.

Mir naskal'nogo iskusstva (2005). Sbornik dokladov mezhdunarodnoy konferentsiyi. Moscow, 427.

Skuratovskiy, V. (1996). Stroi budushchey nashey dushi. Lyudmila Semykina. Vysokiy zamok. Al'bom. Kyiv: Zadumchivyy straus, 112.

##submission.downloads##

Opublikowane

2019-09-26

Numer

Dział

Art Studies