Диференційований підхід до підготовки майбутніх фахівців з валеологічної діяльності в дошкільних установах
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2014.28405Słowa kluczowe:
валеологічна діяльність, дошкільнята, інструктор з фізичного виховання, дошкільні заклади освітиAbstrakt
Мета статті – обґрунтувати і розкрити характеристики всіх складових компонентів, включених в авторську теоретичну модель диференційованого підходу з підготовки майбутніх фахівців по фізичній культурі і валеологічному вихованню дошкільнят на основі методу моделювання. Визначено основні складові валеологічної освіти і методи моделювання валеологічної діяльності в дошкільних закладах освіти.
Bibliografia
1. Bahtіn. Yu. K. (2012) Faktory farmyrovanya zdorovia cheloveka I ikh znanya [Formation factors on human health and their meaning]. Molodoi uchenyi 397–400.
2. Bahtin, Yu. K., Sopko, G. I., Pazyrkina, M. V. (2012 ) Formirovanie kultury zdorovia – otvetstvennaia zadacha uchrezhdeny narodnogo obrazovanija [Building a culture of health - an important task of public education institutions] Molodoj uchjonyj, 445–447.
3. Biriukova, Yu. N. (2004). Formirovanie zdorovogo obraza zhizni u uchashhihsja obshheobrazovatelnoi shkoly na osnove zdorov’esberegayushchikh tehnologi [Promoting a healthy lifestyle among students of secondary schools on the basis of health-technology] Krasnodar, 155.
4. Bozhedomova, S. V. (2011). Formirovanie gotovnosti studentov k ispol’zovaniu zdorov’esberegaiushhikh tehnologii v professional’noi deiatel’nosti [Formation of readiness of students to use technology in health-professional activities] Tol’jatti, 265.
5. Brehman, I. I. (1996) Za vsenarodnoe dvizhenie [For a popular movement] «Zdorovyj Mir» Pedagogicheskie vesti, 3.
6. Bychkova, T. I. (2005). Organizaciia uchebno-vospitatel’nogo processa v obshheobrazovatel’noij shkole na osnove zdorov’esberegaiushhikh tehnologii [Organization of the educational process in a comprehensive school-based health-technology] Cheboksary, 173.
7. Vashhenko, A. M. (2006). Zdorov’esberegaiushchie tehnologii v obshheobrazovatel’nikh uchebnyh zavedeniiah [Health-technology in secondary schools] (Shkol’nyj mir), 20, 13–14.
8. Vilenskaia, T. E. (2007) Teorija i tehnologiшa zdorov’esberezheniшa v processe fizicheskogo vospitaniшa deteш mladshego shkol’nogo vozrasta [Theory and technology of health preservation in the physical education of children of primary school age] Krasnodar, 515.
9. Erohina, I. A. (2005) Zdorov’esberegaiushhie tehnologii v profilaktike narkozavisimosti podrostkov [Technologies will be in the prevention of adolescent drug] Tambov., 272.
10. Efimova, V. M. (2010). Zdorov’esberegaiushhie tehnologii v kontekste pedagogicheskih issledovanii [Technologies will be in the context of educational research] Pedagogika, psihologija i mediko-biologicheskie problemy fizicheskogo vospitanija i sporta, 1, 57–60.
11. Zaicev, G. K. (Ed.) (2003) Pedagogika zdorov’ia (Valeopedagogika) Osnovy sobriologii, valeologii, sotsialnoi pedagogiki i alkologii [Pedagogy of Health], 25–27.
12. Pazyrkina, M. V., Sopko, G. I. (2013). Znachenie formirovaniia zdorov’esberegaiushhih kompetencii pedagoga [Of the development of health-teacher competences] Shkola budushhego, 2, 138–142.
13. Pazyrkina, M. V., Sopko, G. I. (2013). Formirovanie zdorov’esberegaiushhei kompetentnosti budushhego pedagoga Bezopasnost zhiznedejatel’nosti [Formation of health-competence of future teachers] materialy mezhdunarodnoj konferencii Izd-vo JaGPU (Jaroslavl’), 135–139.
14. Sopko, G. I., Pazyrkina, M. V. (2013). Kul’tura zdorovia – vazhneishii komponent narodnogo obrazovaniia [Culture of health - an essential component of public education], 1 (29), 88–93.
15. Sopko, G. I., Pazyrkina, M. V. (2013). Osnovy formirovaniia kul’tury zdorovia v pedagogicheskom [Basics of building a culture of health in teacher education] psihologo-pedagogicheskie i mediko-biologicheskie aspekty. Jaroslavl’ Izd-vo JaGPU, 155–159.
16. Syromiatnikova, L. I. (2009) Formirovanie mediko-valeologicheskoi kompetentnosti budushhikh specialistov bezopasnosti zhiznedeiatelnosti v pedagogicheskom vuze [Formation of health valeologicheskoj competence of the future life safety specialists in pedagogical high school], 20.
17. Chudak, V. V. (2007). Sozdanie zdorov’esberegaiushhei obrazovatel’noi sredy dlja uchastnikov uchebno-vospitatel’nogo [Creating health-educational environment for the participants of the educational process] Osnovy zdorov’ja i fizicheskaja kul’tura, 9, 14–15.
##submission.downloads##
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Copyright (c) 2014 Сергій Любомирович Попель, Тарас Михайлович Семанишин, Ганна Василівна Презлята
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.