Ефективність високих технологій в умовах конкурентної економіки
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.42891Słowa kluczowe:
підприємство, високі технології, ринкова економіка, інновація, конкуренція, вибір, ефективність, попит, товар, стратегіяAbstrakt
У статті обгрунтовано, що робота з інноваціями та їх впровадження є досить ризикованими заходами. Насамперед важливо чітко розрізняти кінцеву ефективність проекту і витрати підприємства до того часу, коли проект почне давати віддачу. У відповідності зі своєю специфікою малим високотехнологічним підприємствам доводиться проявляти свою гнучкість та здібність до швидкої переорієнтації.
Bibliografia
Burkinskiy, B. V., Zaharchenko, V. I. (2009). Formirovanie konkurentosposobnosti v kontekste regionalnogo razvitiya [Formation of competitiveness in the context of regional development]. Odessa: IPREEI NANU, 334.
Druker, P. F. (2007). Biznes i innovatsii [Business and innovation]. Moscow: Vilyams, 432.
Zaharchenko, V.I. (2000). Konkurentosposobnost natsionalnyy ekonomiki [The competitiveness of the national economy]. Mashinostroitel, 3, 31–32.
Zaharchenko, V. I. (2000). Sbyt stankov v SNG i otsenka ih konkurentosposobnosti [Sales of machines in the CIS and to assess their competitiveness]. Marketing v Rossii i za rubezhom, 1, 78–81.
Kruglov, M. P. (1988). Strategicheskoe upravlenie kompaniey [Strategic management of the company]. Moscow: Russian business literature, 322.
Marshal, A. (1983). Printsipy politecheskoy ekonomii [Principles of Political Economy]. Moscow: Progress, 289.
Morozov, Y. P. (1997). Innovatsionnyy menedzhment [Innovation management]. Novgorod: Izd-vo NNGU, 345.
Petrovich, Y. M., Kriveshko, O. V., Stupak, I. O. (2012). Strategicheskoe upravlenie konkurentosposobnostyu promyshlennogo predpriyatiya [Strategic management of industrial competitiveness]. Lvov: Lvovskaya politehnika, 228.
Porter, M. E. (1998). Strategiya konkurentsii [Competitive strategy]. Kiev: Osnovy, 390.
Homutskiy, D. Y. (2008). Upravlenie innovatsiyami v kompanii [Innovation management in the company]. Moscow: Salon-Press, 166.
Sharko, M. V. (2014). Formirovanie innovatsionnogo potentsiala predpriyatiy [Formation of innovative potential of the enterprise]. Herson: Grin D. S., 288.
##submission.downloads##
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Copyright (c) 2015 Наталія Вячеславівна Захарченко
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.