Проектування і використання хмаро орієнтованого навчального середовища учителями школи
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.48117Słowa kluczowe:
хмаро орієнтоване навчальне середовище, проектування, процедурний підхід, вчитель інформатики, ІКТAbstrakt
Стаття описує процедурний підхід проектування хмаро орієнтованого навчального середовища загальноосвітнього навчального закладу (ХОНС ЗНЗ) вчителями. У статті проаналізовано готовність вчителів інформатики до проектування ХОНС; описано програму навчання вчителів інформатики для проектування ХОНС ЗНЗ; виявлено, що процедурний підхід дозволяє деталізувати процес проектування, активно проводити тестування та вносити пропозиції щодо вдосконалення ХОНС
Bibliografia
Zhaldak, M. I. (2012). Pedagogical potential of information learning process. Quality evaluation of educational software for secondary schools: monograph. Kyiv, 132.
Kravtsova, A. Yu. (2004). Sovershenstvovanie sistemy podgotovki budushchih uchitelej v oblasti informacionnyh i kommunikacionnyh tekhnologij v usloviyah modernizacii obrazovaniya (na materiale zarubezhnyh issledovanij) [Improvement of the system of future teachers training in the sphere of information and communication technologies and modernization under the conditions of modernization of education (foreign researches)]. Moscow, 267.
Kravtsova, A. Yu. (2007). Modern Trends in Future Informatics Teacher Preparation. Available at: http://www.ito.edu.ru/sp/SP/SP-0-2007_12_11.html
Lytvynova, S. G. (2014). Metodychni osnovy vyznachennja efektyvnosti hmaro orijentovanogo navchal'nogo seredovyshha ZNZ [The main stages and components of cloud oriented learning environment design in an educational institution]. High education of Ukraine: theoretical and methodical journal, 17 (24), 58-67.
Lytvynova, S. G. (2015). Osnovni etapy i komponenty proektuvannja hmaro orijentovanogo navchal'nogo seredovyshha zagal'noosvitn'ogo navchal'nogo zakladu [Methodical bases determine the effectiveness of cloud oriented learning environment CEI]. Computer-oriented training system, 2 (3(541)), 56-66.
Palko, O. Yu. (2003). Gotovnist' majbutnih uchyteliv informatyky do zastosuvannja osobystisno orijentovanyh tehnologij [Readiness of future informatics teachers to the usage of person-oriented technology]. Bulletin of Zhytomyr Pedagogical University named after Ivan Franko, 12, 147–149.
Surhaev, M. A. (2010). Razvitie sistemy podgotovki budushhih uchitelej informatiki dlja raboty v uslovijah novoj informacionno-kommunikacionnoj obrazovatel'noj sredy [Development of the system of future informatics teachers preparation for work in the new information and communication educational environment]. Moscow, 337.
##submission.downloads##
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Copyright (c) 2015 Светлана Григорьевна Литвинова
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.