Соціокультурний вимір економічної теорії і практики
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.51194Słowa kluczowe:
економічна теорія та практика, соціокультурні детермінанти, корпоративна культура, економічна дійсністьAbstrakt
З метою дослідження соціокультурних детермінант економічної теорії та практики в запропонованій статті здійснюється аналіз процесу становлення корпоративної культури як соціокультурного явища економічної сфери сучасного суспільства, його місця і ролі в духовному та соціально-економічному житті соціуму. Соціально-економічна корпоративна культура визначається як причина і наслідок, функція і сутність соціальної суб'єктності корпорації, основний фактор безперервності її економічного і соціокультурного розвитку
Bibliografia
Bell, D.; Gurevicha, P. S. (Ed.) (1986). Social'nye ramki informacionnogo obshhestva. Novaja tehnokraticheskaja volna na Zapade. Moscow: Progress, 330–342.
Grejson, D., O'Dell, K. (1991). Amerikanskij menedzhment na poroge XXI veka. Moscow: Jekonomika, 319.
Vasil'chuk, Ju. A. (2001). Social'noe razvitie cheloveka v XX. Obshhestvennye nauki i sovremennost', 1, 5–26.
Shkaratan, O. I. (2002). Informacionnaja jekonomika i puti razvitija. Mir jekonomiki, 11 (3), 44–61.
N'justrom, Dzh. V., Djevis, K. (2000). Organizacionnoe povedenie. Sankt-Peterburg: Izdatel'stvo Piter – Jug, 296.
Krackhardt, D., Hanson, J. R. (1993). Informal Networks: The Company Behind the Chart. Harvard Business Review, 71 (4), 100–115.
##submission.downloads##
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Copyright (c) 2015 Ірина Григорівна Остапенко
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.