Тенденції оновлення змісту програм фахової підготовки вчителів французької мови у відповідності до загальноєвропейських стандартів
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.54911Słowa kluczowe:
фаховий рівень, кваліфікація учителя, професійне удосконалення, програма, зміст, освітні проектиAbstrakt
У статті розглядаються питання фахового удосконалення учителів іноземної мови, перспективи оновлення програм підвищення кваліфікації з метою задоволення потреб сучасного вчителя як основного ретранслятора інформації, необхідної для формування життєвих компетентностей учнів як соціальних агентів у глобальному мультикультурному просторі. Важлива роль приділяється використанню ефективних інструментів професійного розвитку та саморозвитку учителів французької мови
Bibliografia
Redko, V. (2012). The Means of Formation Communicative Competence in the Content of Modern School Course books for Foreign Languages. Theory and Practice. Кyiv: Geneza, 224.
Common European Framework of References for Languages: Learning, Teaching, Assessment (2003). Kyiv: Lenvit, 273.
In-Service Teacher Professional Development. Curriculum (2012). British Council in Ukraine, Ministry of Education and Science, Youth and Sport of Ukraine. Kyiv, 350.
The Instruction on Improving the Professional Development of Teachers of Foreign Languages by the Ministry of Education on Ukraine from September 26, 2014, 1/9-495
Bau, D. (2002). La boîte à outils du formateur. Editions d’Organisation, Paris, 244.
Le Botef, G. (1991). L’ingénierie et l’évaluation des compétences. Editions d’Organisation, Paris, 158.
Voirin, G. (2003). Définir les fonctions. Editions d’Organisation, Paris, 260.
Béville, G. (2001). Jeux pratiques à l’usage du formateur. Editions d’Organisation, Paris.
Noyé, P. (1997). Guide pratique du formateur. INSEP éditions, Paris, 235.
Fustier, M. (2000). Exercices pratiques de communication à l’usage du formateur. Editions d’Organisation, Paris, 384.
Bihych, O. (2004). Methodology of education for the future teacher of foreign language in the primary school. Lenvit, 278.
Lokshyna, O. I. (2001). On Teaching Foreign Languages in Europe. Ridna shkola, 12, 73–75.
Kovalenko, O. Y. (2003). Conceptual Changes in Teaching Foreign Languages in the Context of Transformations Foreign Language Education. Foreign Languages in Educational Institutions, 2, 20–24.
Kovalenko, O. Y. (2003). Modernization of the System of Foreign Language Education in Ukraine. Foreign Languages in Educational Institutions, 1, 11–16.
##submission.downloads##
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Copyright (c) 2015 Олеся Іванівна Рацюк
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.