Забезпечення надійності зберігання знань засобами сучасних інформаційно-комунікаційних технологій
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2016.59147Słowa kluczowe:
засвоєння знань, розвиток пам'яті, ментальні карти, інтелектуальні карти, карти розумуAbstrakt
Визначено шляхи вирішення проблеми забезпечення надійності запам'ятовування технічних знань. Виконано порівняльний аналіз наявного сучасного програмного забезпечення з метою його залучення до навчального процесу. Запропоновано інноваційні технології зберігання знань на основі аналізу та узагальнення наукового доробку і педагогічного досвіду. Розглянуто складову трансформації навчального процесу шляхом залучення популярних веб-сервісів
Bibliografia
Arden, J. B. (2008). Improving Your Memory For Dummies. Moscow: Dialectics, 352.
Bohoyavlenskyy, D. N., Menchynskaya, N. A. (1959). Psychology of Mastering Knowledge at School. Moscow: Publishing House of the RSFSR Academy of Pedagogical Sciences, 347.
Buynovskyy, A. S., Medvedev, M. K., Molokov, P. B., Stas, N. F. (2006). Technology of training aimed at developing of students' independence. Proceedings TPY, 309 (4), 244–248.
Elkonyn, D. B.; Davydov, V. V., Zinchenko, V. P. (Eds.) (1989). Favourites Pedagogical Proceedings. Moscow: Pedagogika, 554.
Serdobyntseva, E. N. (2010). Structure and language of advertising text. Moscow: Nauka, 104.
The system of learning something Features V. F. Shatalov. "Professional Teacher – Primary School". Available at: http://prof-teacher.ru/pedagogicheskaya-psixologiya/v-chem-osobennost-sistemy-obucheniya-v-f-shatalova
Smirnov, A. (Ed.) (1967). Age and individualdifferences inmemory. Moscow: Education, 300.
Vyhotskyy, L. S. (2005). Psychology of human development. Moscow: Publishing House of Meaning, Eksmo, 1136.
Tony Buzan Blog. Available at: http://imindmap.com/training/
Mental map. Wikipedia. Available at: https://uk.wikipedia.org/wiki/Ментальна_карта
Yakymanskaya, I. S. (Ed.) (1990). Psychological criteria ofquality of knowledge ofschools. Moscow: Publishing. APN USSR, 142.
Koznov, D., Larchyk, E., Plyskyn, M., Artamonov, N. (2011). About tasks of merge of Memory Cards (Mind Maps) in the collective development. Programming, 6, 1–10.
Psychological problems Increase quality of education and learning (1984). Moscow: Publishing. APN USSR, 174.
Gavrilova, T. A., Leschova, I. A., Kudryavtsev, D. V. (2012). Usingmodels ofknowledge engineeringfor trainingin information technology. SPbHPU, 7, 91–105.
##submission.downloads##
Opublikowane
Numer
Dział
Licencja
Copyright (c) 2016 Людмила Володимирівна Зубик
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Our journal abides by the Creative Commons CC BY copyright rights and permissions for open access journals.
Authors, who are published in this journal, agree to the following conditions:
1. The authors reserve the right to authorship of the work and pass the first publication right of this work to the journal under the terms of a Creative Commons CC BY, which allows others to freely distribute the published research with the obligatory reference to the authors of the original work and the first publication of the work in this journal.
2. The authors have the right to conclude separate supplement agreements that relate to non-exclusive work distribution in the form in which it has been published by the journal (for example, to upload the work to the online storage of the journal or publish it as part of a monograph), provided that the reference to the first publication of the work in this journal is included.