Формалізація опису складових процесної моделі навчання
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2019.160052Ключевые слова:
процесна модель навчання, критерій, ресурсна складова, рангова модель, холархічна модель, орієнтований графАннотация
В дослідженні проведено загальний аналіз складових процесної моделі навчання. Запропоновано орієнтований граф, вершинами якого є критерії якості ресурсної складової процесної моделі. Спроектовано рангова модель, яка дозволяє характеризувати критерії якості ресурсної складової. Розглянута процедура перетворення рангової моделі в відповідну їй холархічну модель. Особливу увагу приділено організації гранично спрощеному діалогу з експертом, що дозволяє суттєво розширити перелік викладачів-розробників процесних моделей навчання. Наукова новизна даного дослідження визначається розробленим на базі методу аналізу систем холархічної моделі кількісного упорядкування критеріїв якості ресурсної складової процесної моделі. Це дозволяє в умовах ресурсних обмежень (тимчасових або фінансових) зосередити основу увагу розробника процесної моделі навчання на найбільш важливіші критерії її якості
Библиографические ссылки
Yakovlev, E. V., Yakovleva, N. O. (2016). Model' kak rezul'tat modelirovaniya pedagogicheskogo protsessa. Vestnik Chelyabinskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta, 9, 136–140.
Hiltz, S. R., Turoff, M. (2005). Education goes digital: The evolution of online learning and the revolution in higher educacion. Communications of the ACM, 48 (10), 59–64. doi: http://doi.org/10.1145/1089107.1089139
Goryachova, M. V. (2008). Modelirovanie pedagogicheskikh protsessov. Uspekhi sovremennogo estestvoznaniya, 1, 74–75.
Ishizaka, A., Nemery, P. (2013). Multi-Criteria Decision Analysis: Methods and Software. John Wiley & Sons, Ltd. Published. doi: http://doi.org/10.1002/9781118644898
Dias, L. C., Mousseau, V. (Eds.) (2014). Journal of Multi-Criteria Decision Analysis. Special Issue: “Applying MCDA: challenges and case studies”, 21 (1-2), 1–93.
Stulov, A. Otsenka effektivnosti elektronnogo distantsionnogo obucheniya. Spravochnik po upravleniyu personalom. Available at: http://eng.websoft.ru/db/wb/26D3C1E6AD7BC171442579820031F250/doc.html
Latypova, V. A. (2016). Otsenka effektivnosti protsessa obucheniya pri nalichii slozhnykh otkrytykh zadach s pomoshh'yu ekspertnykh metodov. Ufimskiy gosudarstvennyy aviatsionnyy tekhnicheskiy universitet. Inzhenernyy vestnik Dona, 1. Available at: https://cyberleninka.ru/article/v/otsenka-effektivnosti-protsessa-obucheniya-pri-nalichii-slozhnyh-otkrytyh-zadach-s-pomoschyu-ekspertnyh-metodov
Bilyk, O. O. (2009). Monitorynh yakosti zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv. Cherkasy: ChDEU.
Bratkevych, V. V. (2016). Otsenka kachestva system podderzhky E-learning. Systemy obrobky informatsii. Problemy i perspektyvy rozvytku IT-industrii, 4 (141), 219–222.
Saaty, T. L. (1993). Pryniatye reshenyi. Metod analyza yerarkhyi. Moscow: Radyo y sviaz, 278.
Senkivskyi, V. M., Kozak, R. O. (2008). Avtomatyzovane proektuvannia knyzhkovykh vydan. Lviv: Ukrainska akademiia drukarstva, 200.
Thomas, L. S. Super Decisions CDF. Available at: https://www.superdecisions.com/models/
Saati, T. L. (2008). Prinyatie resheniy pri zavisimostyakh i obratnykh svyazyakh. Moscow: LKI, 360.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2019 Vyacheslav Bratkevich
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.
Наше издание использует положения об авторских правах Creative Commons CC BY для журналов открытого доступа.
Авторы, которые публикуются в этом журнале, соглашаются со следующими условиями:
1. Авторы оставляют за собой право на авторство своей работы и передают журналу право первой публикации этой работы на условиях лицензии Creative Commons CC BY, которая позволяет другим лицам свободно распространять опубликованную работу с обязательной ссылкой на авторов оригинальной работы и первую публикацию работы в этом журнале.
2. Авторы имеют право заключать самостоятельные дополнительные соглашения, которые касаются неэксклюзивного распространения работы в том виде, в котором она была опубликована этим журналом (например, размещать работу в электронном хранилище учреждения или публиковать в составе монографии), при условии сохранения ссылки на первую публикацию работы в этом журнале .