Corporate social responsibility and human performance
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.38672Ключевые слова:
organizations, human performance, corporate social responsibility, society, global management, effectivenessАннотация
Enterprises operating in the 21st century, face constant and perpetual changes, which determine the rise of many obstacles for development. Mentioned organizations constitute parts of larger and more complex structures, comprising international networks. Therefore, their existence is determined by finding solutions that would improve weaknesses and facilitate growth acceleration.
Библиографические ссылки
Commission of the European Communities (2001). Green Paper: Promoting an European Framework for Corporate Social Responsibility. Available at: http://europa.eu/rapid/press-release_DOC-01-9_en.pdf
Friedman, M. (1970). The Social Responsibility of Business is to Increase Its Profits. The New York Times Magazine.
Wojtyła, K. (1983). Elementarz etyczny (Primer of ethics). Lublin. TN KUL, 89–92.
Markiewicz, B. (1988). Filozofia (Philosophy). Warsaw, PWN, 107.
Janowski, A., Balewski, B. (2014). Corporate social responsibility: does the conception collapse? Ukraine. Economic Annals-XXI. Institute of Society Transformation Ukraine, 11-12(1)/2013
Rybak, M. (2002). Etyka w biznesie (Ethics in business). Lublin.
Perechuda, K. (2006). Sieciowe „zapadanie się” wartości przedsiębiorstwa (Systemic “sinking” of enterprise value). Łódź. SPSPiZ, 7 (1), 35–39.
Rogoziński, K. (2012). Zarządzanie wartością z Klientem. Warszawa. PWN, 440.
Zeithaml, V. A., Bitner, M. J. (2012). Services Marketing: Integrating Customer Focus Across the Firm, London. The McGraw-Hill Companies. 2nd Ed., 239.
McClelland, D. C. (1998). Identifying Competencies with Behavioral-Event Interviews. New York. Psychological Science, 9.
Kotarbiński, T. (1982). Traktat o dobrej robocie (Introduction to the science of efficient action). Warsaw. Ossolineum, 151–176.
Drucker, P. (2002). Essential Drucker. Warsaw. MT Biznes, 207.
Oleksyn, T. (2006). Zarządzanie kompetencjami. Teoria i praktyka (Managing competencies. Theory and practice). Kraków: Oficyna Ekonomiczna, 188.
Kopaliński, W. (1985). Słownik wyrazów obcych (Dictionary of foreign words). Warsaw. Wiedza Powszechna, 416.
Janowski, A., Balewski, B. (2011). Human Performance: Competencies, effectiveness and talent management. Torun. Wydawnictwo UMK.
Rakowska, A., Sitko-Lutek, A. (2000). Doskonalenie kompetencji menedżerskich (Improving managerial skills). Warsaw. PWN, 17.
Listwan, T. (2005). Zarządzanie talentami – wyzwanie współczesnych organizacji (Managing talents – the challenge of modern organisations). Warsaw. IPiSS, 21.
Von Mises, L. (2007). Ludzkie działanie. Traktat o ekonomii. Warsaw. Mises Institute.
Ferguson, A. (1966). An Essay on the History of Civil Society. Edinburgh, 182.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2015 Błażej Balewski, Andrzej Janowski
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.
Наше издание использует положения об авторских правах Creative Commons CC BY для журналов открытого доступа.
Авторы, которые публикуются в этом журнале, соглашаются со следующими условиями:
1. Авторы оставляют за собой право на авторство своей работы и передают журналу право первой публикации этой работы на условиях лицензии Creative Commons CC BY, которая позволяет другим лицам свободно распространять опубликованную работу с обязательной ссылкой на авторов оригинальной работы и первую публикацию работы в этом журнале.
2. Авторы имеют право заключать самостоятельные дополнительные соглашения, которые касаются неэксклюзивного распространения работы в том виде, в котором она была опубликована этим журналом (например, размещать работу в электронном хранилище учреждения или публиковать в составе монографии), при условии сохранения ссылки на первую публикацию работы в этом журнале .