The efficiency of the "flipped classroom" technology in the lecturers teaching process
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.41398Ключевые слова:
"flipped classroom", flipped class, information and communication (ICT) study, Internet, video lectureАннотация
The concept of the flipped classroom which is described in the article is based on the ideas of active learning, students' occupation in the general activity, combined learning system, podcast. The flipped classroom is important because the learning time is used for a group study, where the students can discuss the contents of a lecture, check their knowledge and interact with each other practically
Библиографические ссылки
Ahmad, I. M. (2012). Navchannya v distantsiyniy i zmishaniy formi studentiv VNZ [Education of university students in Distance and mixed forms]. Suchasni pidhodi ta innovatsiyni tendentsiyi u vikladanni inozemnih mov: Materiali VII Mizhnarodnoyi naukovo-praktichnoyi konferentsiyi, 248.
Kalenskiy, A. A. (2011). Zastosuvannya pedagogIchnih InformatsIynih tehnologIy u navchalnomu protsesI vischoYi shkoli [The use of information technology in teaching learning process of high school], 280.
Kurvits, M. Perevorachivaem obuchenie. Chast pervaya: predposyilki modeli obucheniya "perevernutyiy klass" [Overturn training. Part One: Background learning model "flipped classroom"]. Available at: http://blognauroke.blogspot.com/2013/09/blog-post_26.html
Mur, M. G., Makintosh, U., Bljek, L. (2006). Informatsionnyie i kommunikatsionnyie tehnologii v distantsionnom obrazovanii: Spetsializirovannyiy uchebnyiy kurs [Information and communication technologies in distance education: Specialized training course], 632.
Prykhodkina, N. O. (2014). Vikoristannya tehnologiyi "perevernenogo navchannya" u profesiyniy diyalnosti vikladachiv vischoyi shkoli [Using "flipped-classroom" in professional work of teachers of high school]. Naukoviy visnik Uzhgorodskogo natsionalnogo universitetu: Seriya: "Pedagogika. Sotsialna robota", 30, 141–144.
Hallberg, S. An Alternate Approach in the Application of the Thayer Concept of Teaching. Available at: https://web.archive.org/web/20140204024004/http://www.usma.edu/cfe/Literature/SHallberg_10.pdf
Ribeiro, R. Q., Bergmann, A. J. Flipped Classroom Pioneer, Reflects on His Journey. Available at : http://www.edtechmagazine.com/k12/article/2013/11/qa-jon-bergmann-flipped-classroom-pioneer-reflects-his-journey
What Is Flipped Learning? Available at: http://flippedlearning.org/cms/lib07/VA01923112/Centricity/Domain/46/FLIP_handout_FNL_Web.pdf
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2015 Nataliya Prykhodkina
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.
Наше издание использует положения об авторских правах Creative Commons CC BY для журналов открытого доступа.
Авторы, которые публикуются в этом журнале, соглашаются со следующими условиями:
1. Авторы оставляют за собой право на авторство своей работы и передают журналу право первой публикации этой работы на условиях лицензии Creative Commons CC BY, которая позволяет другим лицам свободно распространять опубликованную работу с обязательной ссылкой на авторов оригинальной работы и первую публикацию работы в этом журнале.
2. Авторы имеют право заключать самостоятельные дополнительные соглашения, которые касаются неэксклюзивного распространения работы в том виде, в котором она была опубликована этим журналом (например, размещать работу в электронном хранилище учреждения или публиковать в составе монографии), при условии сохранения ссылки на первую публикацию работы в этом журнале .