Стандартизація в системі післядипломної педагогічної освіти як проблема педагогіки

Авторы

  • Світлана Василівна Штангей ГВНЗ «Университет менеджмента образования» Национальной академии педагогических наук ул. Артема, 52-А, г. Киев, Украина, 04053, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.44555

Ключевые слова:

зміст освіти, якість освіти, освітній стандарт, освіта дорослих, післядипломна педагогічна освіта, стандартизація

Аннотация

Стаття присвячена проблемі розвитку післядипломної педагогічної освіти в Україні на сучасному етапі, проведено аналіз розвитку стандартизації в системі післядипломної педагогічної освіти. Зазначені проблемні питання щодо необхідності професійного вдосконалення педагогічних працівників, забезпечення якості освіти, розробка та запровадження державних стандартів післядипломної педагогічної освіти

Биография автора

Світлана Василівна Штангей, ГВНЗ «Университет менеджмента образования» Национальной академии педагогических наук ул. Артема, 52-А, г. Киев, Украина, 04053

Кандидат педагогических наук, старший преподаватель

Кафедра управления проектами и общеобразовательных дисциплин

Библиографические ссылки

Kremen, V. G. (Ed.) (2004). Higher education Ukraine and the Bologna Process teach. guidances. Ternopol: Educational book – Bogdan, 384.

Zyazyun, I. A., Kryvonos, I. F., Tarasevich, I. N. (1989). Basics of pedagogical skills: Proc. Guide for ped. spec. Executive. Proc. institutions. Moscow: Education, 302.

Babanskii, J. K. (1977). Optimizing the learning process: obschedidakticheskie aspect. Moscow: Pedagogy, 254.

Chernysheva, E. R. (2012). Formation of personnel potential system of postgraduate education: monograph. Kiev: Ped. opinion, 472.

Rubin, J. B. (2005). Globalization of education: competence and a system of credits. Moscow: Market DS Corporation, 490.

Shabalin, A. V. (2004). Improving the efficiency and quality of initial vocational training on the basis of foreign experience. Moscow, 153.

Bolotov, V. A., Ephraim, N. F. (2007). Education quality assessment system: Textbook. Benefit. Moscow: Univ. Prince.; Logos, 192.

Fayzullina, G. Z .The effectiveness of the introduction of standards for basic vocational education. Available at: http://www.udmedu.ru/files/IK1/2-95_.doc

Subetto, A. I. (2006). Basics systemology Education. Issled. Prepare to center quality problems. Professionals Mosk. Inst of Steel and Alloys (tehnol. Univ). Ed. 2nd, Revised. and add. M. Explore. Prepare to center quality problems. (Proceedings of the Research Center), Part 1, 249; Part 2, 249.

Petrenko, V. L. (1997). Concept develop educational state standards of Ukraine. Materials Intern. scientific-method. Conf. ["The state standards of higher education: concept, development and implementation of technology"] (State Mining Acad.). D., 41–52.

Petrenko, L. (2001). Quality management training and standards of higher education. Professional identity formation: problems and prospects. Khmelnitsky, 22–31

Baydenko, V. I. (1999). Educational standard (theoretical and conceptual framework; the experience of system research). Moscow, 333.

Baydenko, V. I. (1999). Standards in continuing education: conceptual, theoretical and methodological problems. Moscwo: Research center of problems of quality training, 210.

Terepyschyy, S. (2010). Standardization of higher education (attempt of philosophical analysis). Kiev: Izd NEA Dragomanov, 197.

Dupak, N. V. Standardization in education as a complex problem. Available at: http://www.nbuv.gov.ua/Portal/Soc_Gum/VZhDU/2010_52/vip_52_12.pdf

Опубликован

2015-06-24

Выпуск

Раздел

Педагогическое образование