Structure of self-education of music teachers in postgraduate education
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.49151Ключевые слова:
self-education activities, structure, activity, problem, the system of postgraduate educationАннотация
The article outlines the problem of continuing education of teachers in the current system of postgraduate education. It reveals the structure of self-education of teachers; an implementation algorithm of self-education activities of teachers is outlined, and the category of "problem" is analyzed as a scientific problem. The levels of self-education of teachers in postgraduate education are defined. The criteria for self-education skills of a modern teacher are analyzed. The process of mastering the structure and content for self-education
Библиографические ссылки
Yarmachenka, M. (Ed.) (2001). Pedagogichnyj slovnyk. Kyiv: Pedagogichna dumka, 516.
Zavalko, K. (2013). Self music teacher: Theory and Technology Monograph. Cherkasy: Ed. from. CNU named after Bohdan Khmelnytsky, 274.
Zyazyun, I. (2012). Pedagogy good: ideals and realities. Kyiv: AIDP, 312.
Kovalchuk, V.; Bilenko, T., Keming, B., Chepil, M. et. al. (Eds.) (2004). On the objective conditions and factors upgrading training modern teacher. Сhelovekovedcheskih Studio: Collected Works Drogobytskyy State Pedagogical University named after Ivan Franko. Drogobich: Measurement, 9, 192–196.
Angelovskaya, S. (2007). Samoobrazovatelnaya deyatelnost obuchayushhyxsya s pozycyj nepreryvnogo professyonalnogo obrazovanyya. Dopolnytelnoe professyonalnoe obrazovanye. Moscow, 4 (40), 10–13.
Ilyina, Yu.; Makarenko, S., Smulson, M. (Eds.) (2009). Naukovyj oglyad problematyky uspixu i uspishnosti. Aktualni problemy psyxologiyi: Psyxichna teoriya i texnologiya navchannya, 7 (6), 98–112.
Gorskyj, V. (1996.). Istoriya ukrayinskoyi filosofiyi. Kurs lekcij. Kyiv: Naukova dumka, 127.
Zyazyun, L. (2006.) Samorozvytok osobystosti v osvitnij systemi Franciyi. Kyiv–Mykolayiv: Vyd-vo MDGU im. Petra Mogyly, 388.
Koval, O. (1999). Formuvannya muzychno-estetychnyx zdibnostej pershoklasnykiv yak pedagogichna problema. Naukovi zapysky Nizhynskogo derzhavnogo pedagogichnogo universytetu im. Mykoly Gogolya. Nizhyn: NDPU, 2, 99–102.
Vagramenko, Ya., Fansyhev, R. (2011). Texnologyya yntellektualnogo analyza tekstovoj ynformacyy v bazax znanyj obrazovatelnoj ekspertnoj systemy. Pedagogycheskaya ynformatyka. Pedagogycheskaya ynformatyka, 1, 65–70.
Babaeva, E. (2011). Problemy organyzacyy neformalnogo y ynformalnogo obrazovanyya v otechestvennoj systeme obrazovanyya. Pedagogycheskye nauky, 5, 9–11.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2015 Irina Dubrovina
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.
Наше издание использует положения об авторских правах Creative Commons CC BY для журналов открытого доступа.
Авторы, которые публикуются в этом журнале, соглашаются со следующими условиями:
1. Авторы оставляют за собой право на авторство своей работы и передают журналу право первой публикации этой работы на условиях лицензии Creative Commons CC BY, которая позволяет другим лицам свободно распространять опубликованную работу с обязательной ссылкой на авторов оригинальной работы и первую публикацию работы в этом журнале.
2. Авторы имеют право заключать самостоятельные дополнительные соглашения, которые касаются неэксклюзивного распространения работы в том виде, в котором она была опубликована этим журналом (например, размещать работу в электронном хранилище учреждения или публиковать в составе монографии), при условии сохранения ссылки на первую публикацию работы в этом журнале .