Духовні цінності керівників загальноосвітніх навчальних закладів як чинник подолання професійних криз
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.54785Ключевые слова:
криза, професійна криза, подолання, цінності, духовні цінності, саморегуляція, післядипломна освітаАннотация
Статтю присвячено важливій проблемі психологічної науки – дослідженню духовних цінностей керівників загальноосвітніх навчальних закладів. Визначено зміст і показники розвитку духовних цінностей управлінців. Представлено результати емпіричного дослідження рівнів розвитку духовних цінностей керівників. Доведено взаємозв’язок між рівнями розвитку духовних цінностей керівників загальноосвітніх навчальних закладів та їх здатністю до подоланням професійних криз
Библиографические ссылки
Bondarchuk, O. I.; Maksymenko, S. D. (Ed.) (2007). Osobystisnyj rozvytok kerivnykiv zagal'noosvitnih navchal'nyh zakladiv jak pidg'runtja i'h duhovnogo zrostannja [Development of personality of heads of secondary schools as the basis for their spiritual growth] Vol. IX, Issue 6. Problemy zagal'noi' ta pedagogichnoi' psyhologii'. Instytutu psyhologii' imeni G. S. Kostjuka APN Ukrai'ny. Kyiv, 67–73.
Beh, I. D. (2006). Vyhovannja osobystosti. Shodzhennja do duhovnosti [Educating the personality. Climbing to spirituality]. Kyiv: Lybid', 272.
Vyshnevs'kyj, O. (2003). Teoretychni osnovy suchasnoi' ukrai'ns'koi' pedagogiky [Theoretical Foundations of modern Ukrainian pedagogy]. Drogobych: Kolo, 528.
Zdravomyslov, A. G. (1986). Potrebnosty. Ynteresy. Cennosty [Needs. Interests. Values]. Moscow: Polytyzdat, 223.
Karlova, V. V. Duhovni cinnosti v strukturi nacional'noi' samosvidomosti: ukrai'ns'ki realii' [Spiritual values in the structure of national identity: the Ukrainian reality]. Available at: http://www.academy.gov.ua/ej/ej11/txts/10kvvsur.pdf
Savyc'ka, O. V.; Maksymenko S. D. (Ed.) (2007). Do problemy duhovnosti ta profesijnogo stanovlennja fahivcja [The problem of spirituality and professional development specialist] Vol. IX, Issue 6. Problemy zagal'noi' ta pedagogichnoi' psyhologii', 357–361.
Moskaljova, A. S. (2011). Pidgotovka kerivnykiv osvitnih organizacij do konstruktyvnogo podolannja profesijnyh kryz osobystosti: gendernyj aspekt [Training heads of educational organizations to constructive overcoming of the professional crises: gender aspect]. Kyiv, 36.
Ball, G. O. (2006). Psyhologyja v racyogumanystycheskoj perspektyve [Psychology in the ratiohumanistic perspective]. Kyiv: Osnova, 408.
Koteneva, A. V. (2008). Duhovnуe cennosty kak faktor psyhologycheskoj zashhyshhennosty lychnosty [Spiritual values as a factor of psychological protection of the personality]. Vestnyk Kostromskogo gosudarstvennogo un-ta im. N. A. Nekrasova, 14 (4), 38–44.
Shherbakova, I. M. (2012). Transformacijni zminy duhovnosti v umovah s'ogodennja [Transformational changes of spirituality in terms today]. Visnyk Chernigivs'kogo nacional'nogo pedagogichnogo universytetu imeni T. G. Shevchenka, 2 (105), 195–199.
Hills, M. D. (2002). Kluckhohn and Strodtbeck's Values Orientation Theory. Online Readings in Psychology and Culture, 4 (4). doi: 10.9707/2307-0919.1040
Parsons, T. (1965). Obshheteoretycheskye problemy socyologyy [General theoretical problems of sociology]. Socyologyja segodnja. Moscow, 30.
Boryshevs'kyj, M.; Suhomlyns'kaya, O. V. (Ed.) (1997). Duhovni cinnosti jak determinanta gromadjans'kogo vyhovannja osobystosti [Spiritual values as a determinant of civic education of personality]. Kyiv: APN Ukrai'ny, 21–25.
Goncharenko, M. S., Kujdyna, T. M., Novykova, V. E. (2007). Vospytanye duhovnуh cennostej v obrazovatel'nom processe [Education of spiritual values in the educational process]. Pedagogika, psyhologija ta medyko-biologichni problemy fizychnogo vyhovannja i sportu, 9, 33.
Pomytkin, E. O. (2007). Psyhologija duhovnogo rozvytku osobystosti [Psychology of spiritual development of personality]. Kyiv: Nash chas, 280.
Orban, L. E. (1992). Stanovlenye lychnosty [Development of the personality]. Moscow: Luch, 112.
Pechers'ka, G. O. (2013). Diagnostyka ta korekcija profesijnyh cinnisnyh orijentacij uchyteliv u zakladah pisljadyplomnoi' pedagogichnoi' osvity [Diagnostics and correction of teachers’ professional value orientations in institutions of post-graduate pedagogical education]. Kyiv, 297.
Morosanova, V. Y., Konoz, E. M. (2000). Stylevaja samoreguljacyja povedenyja cheloveka [Stylistic self-regulation of human behavior]. Voprosy psyhologyy, 2, 118–127.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2015 Алла Степанівна Москальова
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.
Наше издание использует положения об авторских правах Creative Commons CC BY для журналов открытого доступа.
Авторы, которые публикуются в этом журнале, соглашаются со следующими условиями:
1. Авторы оставляют за собой право на авторство своей работы и передают журналу право первой публикации этой работы на условиях лицензии Creative Commons CC BY, которая позволяет другим лицам свободно распространять опубликованную работу с обязательной ссылкой на авторов оригинальной работы и первую публикацию работы в этом журнале.
2. Авторы имеют право заключать самостоятельные дополнительные соглашения, которые касаются неэксклюзивного распространения работы в том виде, в котором она была опубликована этим журналом (например, размещать работу в электронном хранилище учреждения или публиковать в составе монографии), при условии сохранения ссылки на первую публикацию работы в этом журнале .