Духовні цінності керівників загальноосвітніх навчальних закладів як чинник подолання професійних криз
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.54785Ключові слова:
криза, професійна криза, подолання, цінності, духовні цінності, саморегуляція, післядипломна освітаАнотація
Статтю присвячено важливій проблемі психологічної науки – дослідженню духовних цінностей керівників загальноосвітніх навчальних закладів. Визначено зміст і показники розвитку духовних цінностей управлінців. Представлено результати емпіричного дослідження рівнів розвитку духовних цінностей керівників. Доведено взаємозв’язок між рівнями розвитку духовних цінностей керівників загальноосвітніх навчальних закладів та їх здатністю до подоланням професійних криз
Посилання
Bondarchuk, O. I.; Maksymenko, S. D. (Ed.) (2007). Osobystisnyj rozvytok kerivnykiv zagal'noosvitnih navchal'nyh zakladiv jak pidg'runtja i'h duhovnogo zrostannja [Development of personality of heads of secondary schools as the basis for their spiritual growth] Vol. IX, Issue 6. Problemy zagal'noi' ta pedagogichnoi' psyhologii'. Instytutu psyhologii' imeni G. S. Kostjuka APN Ukrai'ny. Kyiv, 67–73.
Beh, I. D. (2006). Vyhovannja osobystosti. Shodzhennja do duhovnosti [Educating the personality. Climbing to spirituality]. Kyiv: Lybid', 272.
Vyshnevs'kyj, O. (2003). Teoretychni osnovy suchasnoi' ukrai'ns'koi' pedagogiky [Theoretical Foundations of modern Ukrainian pedagogy]. Drogobych: Kolo, 528.
Zdravomyslov, A. G. (1986). Potrebnosty. Ynteresy. Cennosty [Needs. Interests. Values]. Moscow: Polytyzdat, 223.
Karlova, V. V. Duhovni cinnosti v strukturi nacional'noi' samosvidomosti: ukrai'ns'ki realii' [Spiritual values in the structure of national identity: the Ukrainian reality]. Available at: http://www.academy.gov.ua/ej/ej11/txts/10kvvsur.pdf
Savyc'ka, O. V.; Maksymenko S. D. (Ed.) (2007). Do problemy duhovnosti ta profesijnogo stanovlennja fahivcja [The problem of spirituality and professional development specialist] Vol. IX, Issue 6. Problemy zagal'noi' ta pedagogichnoi' psyhologii', 357–361.
Moskaljova, A. S. (2011). Pidgotovka kerivnykiv osvitnih organizacij do konstruktyvnogo podolannja profesijnyh kryz osobystosti: gendernyj aspekt [Training heads of educational organizations to constructive overcoming of the professional crises: gender aspect]. Kyiv, 36.
Ball, G. O. (2006). Psyhologyja v racyogumanystycheskoj perspektyve [Psychology in the ratiohumanistic perspective]. Kyiv: Osnova, 408.
Koteneva, A. V. (2008). Duhovnуe cennosty kak faktor psyhologycheskoj zashhyshhennosty lychnosty [Spiritual values as a factor of psychological protection of the personality]. Vestnyk Kostromskogo gosudarstvennogo un-ta im. N. A. Nekrasova, 14 (4), 38–44.
Shherbakova, I. M. (2012). Transformacijni zminy duhovnosti v umovah s'ogodennja [Transformational changes of spirituality in terms today]. Visnyk Chernigivs'kogo nacional'nogo pedagogichnogo universytetu imeni T. G. Shevchenka, 2 (105), 195–199.
Hills, M. D. (2002). Kluckhohn and Strodtbeck's Values Orientation Theory. Online Readings in Psychology and Culture, 4 (4). doi: 10.9707/2307-0919.1040
Parsons, T. (1965). Obshheteoretycheskye problemy socyologyy [General theoretical problems of sociology]. Socyologyja segodnja. Moscow, 30.
Boryshevs'kyj, M.; Suhomlyns'kaya, O. V. (Ed.) (1997). Duhovni cinnosti jak determinanta gromadjans'kogo vyhovannja osobystosti [Spiritual values as a determinant of civic education of personality]. Kyiv: APN Ukrai'ny, 21–25.
Goncharenko, M. S., Kujdyna, T. M., Novykova, V. E. (2007). Vospytanye duhovnуh cennostej v obrazovatel'nom processe [Education of spiritual values in the educational process]. Pedagogika, psyhologija ta medyko-biologichni problemy fizychnogo vyhovannja i sportu, 9, 33.
Pomytkin, E. O. (2007). Psyhologija duhovnogo rozvytku osobystosti [Psychology of spiritual development of personality]. Kyiv: Nash chas, 280.
Orban, L. E. (1992). Stanovlenye lychnosty [Development of the personality]. Moscow: Luch, 112.
Pechers'ka, G. O. (2013). Diagnostyka ta korekcija profesijnyh cinnisnyh orijentacij uchyteliv u zakladah pisljadyplomnoi' pedagogichnoi' osvity [Diagnostics and correction of teachers’ professional value orientations in institutions of post-graduate pedagogical education]. Kyiv, 297.
Morosanova, V. Y., Konoz, E. M. (2000). Stylevaja samoreguljacyja povedenyja cheloveka [Stylistic self-regulation of human behavior]. Voprosy psyhologyy, 2, 118–127.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2015 Алла Степанівна Москальова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.