Mechanisms of idiomatic transformations creating in contemporary english advertising discourse
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2016.72031Ключевые слова:
advertising discourse, phraseological transformations, semantic transformations, structural-semantic transformationsАннотация
This article deals with phraseological transformations in English advertising discourse. It was determined that all phraseological transformations can be divided into two types: semantic and structural-semantic. Semantic transformations are formed by mechanisms of dephraseologisation and dual actualization. Structural-semantic transformations are made up by components expanding of original set expressions which realized due to enlargement and wedging, reduction of compositional component by “truncation” and substitution of components
Библиографические ссылки
Kuznyeczova, G. V. (2008). Strukturno-semanty`chna variaty`vnist` frazeologichny`x ody`ny`cz` v anglomovnomu xudozhn`omu dy`skursi: kognity`vny`j i pragmaty`chny`j aspekty` (na materiali tvoriv bry`tans`ky`x ta amery`kans`ky`j avtoriv XX – XXI stolit`) [Structural-semantic variations of phraseological units in English art discourse: cognitive and pragmatic aspects (on the pieces of work) of American and British authors of ХХ – ХХІ centuries)]. Donetsk, 25.
Derev'yanko, V. I. (2012). Substy`tuciya komponentiv yak ody`n iz vy`div transformaciyi frazeologizmiv (na materiali ches`koyi ta ukrayins`koyi mov) [Componential substitution as the basic model of phraseological transformations]. Komparaty`vni doslidzhennya slov'yans`ky`x mov i literature, 18, 43–50.
Kulikova, E. V. (2009). Reklamnyiy tekst: Lingvisticheskie priemyi vyirazitelnosti [Advertising text: Linguistic expressive devices ]. Vestnik Nijegorodskogo universiteta im. N. I. Lobachevskogo, 6 (2), 276–282.
Martinez, F. M. (2006). Occasional Phraseological Synonymy. International Journal of English Studies (IJES), 6 (1).
Ifill, T. Seeking the Nature of Idioms: A Study in Idiomatic Structure. Available at: https://www.swarthmore.edu/sites/default/files/assets/documents/linguistics/2003_ifill_tim.pdf
Abdulina, A. R., Ayupova, R. A., Zholobova, A. O., Zalyaleeva, A. R., Karimova, S. G., Safina, R. A. et. al; Arsenteva, E. F. (Ed.) (2009). Kontekstualnoe ispolzovanie frazeologicheskih edinits: kollektivnaya monografiya [Contextual use of phraseological units: multi-authored monograph]. Kazan, Tataric print house «Heter», 168.
Xoroz, N. S. (2008). Transformaciyi frazeologizmiv u tekstax suchasny`x xorvats`ky`x gazet [Phraseological transformations in the contemporary Croatian newspapers]. Kyiv, 245.
Kunin, A. V. (2005). Kurs frazeologii sovremennogo angliyskogo yazyika [The course of phraseology of contemporary English]. Dybna: Feniks+, 488.
Free Merriam-Webster Online Dictionary: An Encyclopedia Britannica Company. Available at: http://www.merriam-webster.com/
Cook, G. (2006). The Discourse of Advertising. London and New York: Routledge, 256.
Загрузки
Опубликован
Выпуск
Раздел
Лицензия
Copyright (c) 2016 Olga Makedonova
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.
Наше издание использует положения об авторских правах Creative Commons CC BY для журналов открытого доступа.
Авторы, которые публикуются в этом журнале, соглашаются со следующими условиями:
1. Авторы оставляют за собой право на авторство своей работы и передают журналу право первой публикации этой работы на условиях лицензии Creative Commons CC BY, которая позволяет другим лицам свободно распространять опубликованную работу с обязательной ссылкой на авторов оригинальной работы и первую публикацию работы в этом журнале.
2. Авторы имеют право заключать самостоятельные дополнительные соглашения, которые касаются неэксклюзивного распространения работы в том виде, в котором она была опубликована этим журналом (например, размещать работу в электронном хранилище учреждения или публиковать в составе монографии), при условии сохранения ссылки на первую публикацию работы в этом журнале .