Театрализация социокультурной коммуникации: методологическое обоснование исследовательского подхода
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2017.106701Ключові слова:
социальная коммуникация, театральность, метод, дискурс, управление проектами, роль, амплуа, образАнотація
Показано, что многие виды социокультурной коммуникации обладают чертами театральности. Поэтому предлагается театрализацию рассматривать не только как форму коммуникации, но и как парадигму в исследовательском подходе. Методологически он обосновывается в двух планах: на примерах переноса театральной терминологии в нетеатральные сферы и в соотнесении с системным подходом
Посилання
Pochepcov, G. G. (2003). Teoriya kommunikacii. Moscow: Refl-buk; Kyiv: Vakler, 652.
Sokolov, A. V. (2002). Obshchaya teoriya social'noy kommunikacii. Sankt-Peterburg: Izd-vo Mihaylova V. A., 461.
Zotov, V. V. (2007). Stanovlenie informacionno-kommunikativnoy sredy sovremennogo obshchestva: sociologicheskiy analiz institucional'nyh transformaciy. Kursk: Kurs. gos. tekhn. un-t, 246.
Masi, N. (2013). Kultura komunikatsiina abo komunikatyvna: osmyslennia ta rozmezhuvannia poniat. Arkadiia, 2 (43), 50–55.
Shtain, O. (2013). Ryzoma kak topos novoi kommunykatyvnoi realnosty. Arkadiya, 1 (36), 16–18.
Bakanurskiy, A. G. (2013). Kommunikativnye aspekty teatral'nogo spektaklya. Kherson: Grin' D. S., 276.
Ovcharenko, T. (2015). Kommunikativnye vozmozhnosti teatral'noy kukly v prostranstve muzeya. Arkadiya, 3 (44), 19–24.
Davydov, I. S. (2007). Teatral'nost' kak fenomen kul'tury. Izvestiya Ros. gosud. ped. un-ta im. A. I. Gercena, 61–65.
Buvalets, O. O. (2013). Teatralnist i teatralizatsiia v suchasnomu kulturolohichnomu dyskursi. Kultura Ukrainy, 43, 20–23.
Maksymenko, M. (2010). Muzeinyi performans yak zasib komunikatsii, peredachi kulturno-informatsiinoho povidomlennia. Arkadiya, 3 (29), 25–29.
Chebotnikova, T. A. (2012). Rol'-maska: usloviya realizacii i neytralizacii. Vestnik Orenburgskogo gosud. ped. un-ta, 2 (2), 74–80.
Prokopovich, L. (2016). Visualization of cultural identity through costume jewelry as a form of theatricality of everyday life. ScienceRise, 11 (28), 15–19. doi: 10.15587/2313-8416.2016.82838
A. A. Gricanov (Ed.) (2003). Noveyshiy filosofskiy slovar'. Moscow: Knizhnyy Dom, 1280.
Kassirer, E. (1998). Poniattia symvolichnoi formy v strukturi pro dukh. Kulturolohiia XX stolittia, 1, 37–66.
Lotman, Yu. M. (1992). Teatr i teatral'nost' v stroe kul'tury nachala XIX veka. Vol. 1. Izbrannye stat'i. Tallinn: Aleksandra, 269–286.
Andreeva, I. M. (2002). Teatral'nost' v iskusstve. Rostov-na-Donu, 241.
Mazur, I. I., Shapiro, V. D., Ol'derogge, N. G. (2004). Upravlenie proektami. Moscow: Omega-L, 664.
Rol' (iskusstvo). Wikipedia. Available at: https://ru.wikipedia.org/wiki/Роль_(искусство)
Bakanurskiy, A. G., Ovchinnikova, A. P. (2007). Sovremennyy teatral'no-dramaticheskiy slovar'. Odessa: Studiya «Negociant», 340.
Sherstyuk, O. I., Oganov, A. V. (2014). Rolevaya paradigma formirovaniya komandy proekta. Upravlinnia rozvytkom skladnykh system, 20 (1), 97–101.
Sherstyuk, O. I., Gogunskiy, V. D. (2013). Imperativ kompetentnosti ili ravnovesie roley v komande proekta. Upravlenie proektami: sostoyanie i perspektivy. Nikolaev: NUK, 390–391.
Tolkovyi slovar' Efremovoy. Available at: http://www.efremova.info/
Prokopovich, L. “Denim jewelry” in the context of theatricality of everyday life. ScienceRise, 4 (33), 22–26. doi: 10.15587/2313-8416.2017.99020
Prokopovich, L. (2017). Geymery: popytki imidzhevoy vizualizacii subkul'tury. Aktualni doslidzhennia v sotsialnii sferi. Odesa: FOP Bondarenko M. O., 25–27.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Lada Prokopovich
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.