Оценивание удобочитаемости учебников на азербайджанском языке
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2018.149506Ключові слова:
формулы удобочитаемости, формула легкости чтения Флеша, формула уровня образования Флеша-КинкейдаАнотація
В настоящей статье рассматривается методика оценивания сложности учебных пособий для средних школ Азербайджана с помощью формул удобочитаемости, модифицированных для азербайджанского языка. Анализируется динамика изменения уровня удобочитаемости учебников при переходе от младших классов к старшим, а также соответствие сложности учебных материалов возрастным особенностям обучающихся
Посилання
Abdullaev, A. S. (1966). Iz istorii prepodavaniya azerbaydzhanskogo yazyka. Baku: Maarif.
Sadygov, I. Dzh. (2012). Slozhnost' tekstov i sposoby ikh otsenivaniya. Ekspress-informatsiya. Seriya «Informatsionnoe obshhestvo». Baku: izdatel'stvo «Informatsionnye tekhnologii», 72.
DuBay W. H. The Principles of Readability. Costa Mesa: Impact Information, 2004. 72 p.
Mardanov, M. Dzh., Shakhbazly, F. Sh. (2005). Obrazovatel'naya politika Azerbaydzhana (1998–2005). Baku: Takhsil, 284.
Kriterii otsenki uchebnikov. Available at: https://edu.gov.az/az/pdf/162/227
Sadigov, I. J. (2018). Mathematical and information models for evaluating readability of texts in Azerbaijani language. El-Cezeri Journal of Science and Engineering, 5 (3), 888–903. doi: http://doi.org/10.31202/ecjse.442153
Mikk, Ya. A. (1981). Optimizatsiya slozhnosti uchebnogo teksta. Moscow: Prosveshhenie, 119.
Flesch, R. (1948). A new readability yardstick. Journal of Applied Psychology, 32 (3), 221–233. doi: http://doi.org/10.1037/h0057532
Sadigov, I. (2018). Modified flesch formula for evaluating the complexity of texts in Azerbaijani language. Problems of Information Technology, 9 (1), 41–52. doi: http://doi.org/10.25045/jpit.v09.i1.05
Zorbaz, K. Z. (2007). Otsenivanie dliny slov-predlozheniy i urovnya udobochitaemosti skazok v turetskikh uchebnikakh. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 3 (1), 87–101.
Durukan, E. (2014). Svyaz' mezhdu urovnyami udobochitaemosti tekstov i navykami chteniya uchashhikhsya. Ana Dili Eğitimi, 2 (3), 68–76.
Oborneva, I. V. (2006). Avtomatizirovannaya otsenka slozhnosti uchebnykh tekstov na osnove statisticheskikh parametrov. Moscow, 165.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Rasim Mahammad oglu Alguliyev, Ismayil Jalal oglu Sadigov
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.