Субординаційний концепт ‘marketing’ у сучасному англомовному бізнес-дискурсі

Автор(и)

  • Liudmyla Naumenko Київський національний університет імені Тараса Шевченка бул. Т. Шевченка, 14, м. Київ, Україна, 01017, Україна

DOI:

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.42844

Ключові слова:

concept ‘marketing’, business discourse, notional component, sense centre, dynamic frame

Анотація

The paper considers architectonics of the concept ‘marketing’ as a subordinate one to the concept ‘market’ which, alongside with other concepts, organizes the conceptual sphere of the basic concept ‘trade’. The notional, sense (sense centres), and schematic (dynamic frame) components are researched, the model of the concept inner structure is developed

Біографія автора

Liudmyla Naumenko, Київський національний університет імені Тараса Шевченка бул. Т. Шевченка, 14, м. Київ, Україна, 01017

Кандидат філологічних наук, доцент

Кафедра методики навчання іноземних мов та прикладної лінгвістики

Посилання

Langacker, R. (2008). Cognitive Grammar. A basic introduction. New York: Oxford University Press, 427.

Ivashchenko, V. (2006) ‘Conceptualna Representatsiya Fragmentiv Znannia v Naukovo-Mystetsky Kartyni Svitu (na materiali ukrainskoi mystetskoznavchoi terminologii). Kyiv: Dmytro Burago’s Publishing House, 328.

Maslova, V. (2004). Vvedeniye v Kognitivnuyu Lingvistiku. Moscow: Flinta, Nauka, 296.

Pimenova, M., Kondrat’eva, O. (2011). Kontseptualnye Issledovaniya. Moscow: Flinta, Nauka, 176.

Popova, Z., Sternin, I. (2007). Kognitivnaya Lingvistika. Moscow: Vostok-Zapad, 314.

Stepanov, Yu. (1977). Konstantu. Slovar Russkoi Kultury. Opyt Issledovaniya. Moscow: Yazyki Russkoy Kultury, 824.

Zhabotinskaya, S. (2009) Kontsept/Domen: Matrichnaya i Setevaya Modeli. Kultura Narodov Prichernomorya 168, 1, 254–259.

Naumenko, L. (2012) Criterii Vydilennia Kliuchovykh Kontseptiv Suchasnogo Anglomovnogo Business-Dyskursu. Part 1. Movny ta Konsteptualny Kartyny Svitu 42, 197–205.

Agarkova, N.; Karasik, V. I., Sternin, I. A. (Eds.) (2007). ‘Den’gi’. Antologia Kontseptov. Moscow: Gnozis, 304–311.

Babaeva, E.; Karasik, V. I., Sternin, I. A. (Eds.) (2007). ‘Sobsvennost’. Antologia Kontseptov. Moscow: Gnozis, 459–474.

Maiorenko, I.; Karasik, V. I., Sternin, I. A. (Eds.) (2006). ‘Den’gi’. Antologia Kontseptov 4. Volgograd: Paradigma, 60–82.

Novoselova, T.; Karasik, V. I., Sternin, I. A. (2006). ‘Materialnoie Bagatstvo’ Antologia Kontseptov 4. Volgograd: Paradigma, 82–98.

Jsipova, A.; Karasik, V. I., Sternin, I. A. (2007). ‘Kuplia-Prodazha’. Antologia Kontseptov. Moscow: Gnozis, 370–382.

Petelina, Yu.; Karasik, V. I., Sternin, I. A. (Eds.) (2007). ‘Torg’. Antologia Kontseptov. Moscow: Gnozis, 459–474.

Surmach, O (2007). ‘Kontsept ‘Bogatstvo’ v Semantychniy Strukturi Ukrainskih, Rosiyskih ta Angliyskih Frazeologizmiv’. Part 2. Movny ta Konsteptualny Kartyny Svitu 22, 121–125.

St. John, M.-J. (1992). ‘Marketing’. Hempstead: Prentice Hall, 1–92.

Tuck, A., Ashby, M. (Eds.) (2002). Oxford Dictionary of Business English. Oxford: Oxford University Press, 1–493.

Hart, N. A. (1996). ‘The CIM Marketing Dictionary’. Oxford: Butterworth, Heinemann, 1–321.

A Dictionary of Business. Second edition (1996). Oxford: Oxford University Press, 538.

Marketing. Audioenglish dictionary. Available at: http://audioenglish.org/dictionary/marketing.htm

Аnikin, А. В. (Ed.) (1993). Anglo-Russky Slovar po Ekonomike I Finansam. St.Petersburg: Ekonomikfya Shkola, 579.

Collin, P. H. (Ed.) (1997). Dictionary of Business. Teddington: P. Collin Publ, 331.

Collin, P. H. (Ed.) (1997). Dictionary of Marketing. Teddington: P. Collin Publ, 224.

Marketing. Wikipedia, the free encyclopedia. Available at: http://en.wikipedia.org/wiki/Marketing

Market mаnipulation. Wikipedia, the free encyclopedia. Available at: http://en.wikipedia.org/wiki/Market_manipulation

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-05-21

Номер

Розділ

Філологічні науки