Анализ нарративной напряженности: читательский и текстовый планы
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2016.86083Ключові слова:
нарративная напряженность, когнитивно-аффективный, читательский отклик, нарративные структуры, поглощенность текстом, нарративный интересАнотація
В данном исследовании понятие наративной напряженности определяется как сложный когнитивно-аффективный феномен, анализируемый в двух измерениях: психологическом и текстологическом. В рамках рецептивно-психологического подхода под нарративной напряженностью понимают психологическую реакцию читателя на фикциональные события мира истории. В современной теории текста нарративная напряженность предстает как отдельная стратегия повествования, предполагающая использование определенных нарративных структур, актуализация которых вызывает у читателя особое эмоциональное состояние
Посилання
Brewer, W. F., Lichtenstein, E. H. (1982). Stories are to entertain: A structural-affect theory of stories. Journal of Pragmatics, 6 (5-6), 473–486. doi: 10.1016/0378-2166(82)90021-2
Dove, G. (1989). Suspense in the Formula Story. Ohio: Bowling Green State University Popular Press, 137.
Lodge, D. (1992). The Art of Fiction: Illustrated from Classic and Modern Texts. Harmondsworth: Penguin, 240.
Vorderer, P., Wulff, H. J., Friedrichsen, M. (Eds.) (1996). Suspense: Conceptualizations, Theoretical Analyses, and Empirical Exporation. London: Routledge, 376. doi: 10.4324/9780203811252
Hoeken, H., van Vliet, M. (2000). Suspense, curiosity, and surprise: How discourse structure influences the affective and cognitive processing of a story. Poetics, 27 (4), 277–286. doi: 10.1016/s0304-422x(99)00021-2
De Wied, M. (1995). The role of temporal expectancies in the production of film suspense. Poetics, 23 (1-2), 107–123. doi: 10.1016/0304-422x(94)00007-s
Iwata, Y. (2008). Creating Suspense and Surprise in Short Literary Fiction: a Stylistic and Narratological. Birmingham, 287. Available at: http://etheses.bham.ac.uk/284/
Baroni, R., Revaz, F. (Eds.) (2015). Virtualities of Plot and the Dynamics of Rereading. Columbus: Ohio State University Press, 280.
Lehne, M., Koelsch, S. (2015). Toward a general psychological model of tension and suspense. Frontiers in Psychology, 6, 1–11. doi: 10.3389/fpsyg.2015.00079
Tan, E. (Ed.) (1995). Emotion and the Structure of Narrative Film: Film as an Emotion Machine. New Jersey: Mahwah, 296. doi: 10.4324/9780203812761
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Анна Вениаминовна Лещенко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.