Исследование классико-романтических традиций в ранних фортепианных сочинениях А. Лубченко
DOI:
https://doi.org/10.15587/2313-8416.2017.95353Ключові слова:
классико-романтический стиль, традиции, музыкальные формы, гармонические средства, мелодическая выразительность тематизма, пианизмАнотація
В статье рассматриваются классико-романтические тенденции ранних фортепианных концертов композитора, пианиста, дирижера, лауреата международных конкурсов Антона Лубченко. Отмечаются жанровые предпочтения, стилистика, гармонические средства, мелодическая выразительность тематизма. Стилевые особенности концертов раскрываются в ориентации автора на тему-мелодию как основной носитель образного содержания, классические способы организации формы, тональное мышление в условиях двенадцатитонового звукоряда
Посилання
1. Grigoreva, G. (1989). Stilevyie problemyi russkoy sovetskoy muzyiki vtoroy polovinyi XX veka. Moscow: Sovetskij kompozitor, 206.
2. Ivanova, I. L. (2003). Zhanr dramaticheskoy simfonii G. Berlioza i opyit ego sovremennogo pretvoreniya: simfoniya «SalveRegina» A. Lubchenko. Problemy vzaemodiyi mistetstva, pedagogiki ta teoriyi i praktiki osviti. G. Berlioz ta svitova kultura, 12, 128–145.
3. Ivanova, I. L. (2004). Zhitie liriki vo vtorom kontserte dlya alta s orkestrom Antona Lubchenko. Kiyivske muzikoznavstvo. Kulturologiya ta mistetstvo, 15, 212–220.
4. Ivanova, I. L., Mizitova, A. A. (1992). Instrumentalniy kontsert 80-h rokiv: deyaki tendentsiyi rozvitku zhanru (na prikladi tvoriv kompozitoriv harkivskoyi shkoli). Muzichna Kharkivschina. Kharkiv, 50–61.
5. Ivanova, I. L., Mizitova, A. A. (1995). K probleme edinstva stilya F. Mendelsona. F. Mendelson-Bartoldi i traditsii muzyikalnogo professionalizma. Kharkiv: Kharkovskie assamblei. Institut muzyikoznaniya, 3–9.
6. Ivanova, I. L., Mizitova, A. A. (2008). Poetika igryi v strunnyih kvartetah D. Shostakovicha. Problemi vzaemodiyi mistetstva, pedagogiki ta teoriyi i praktiki osviti, 22, 216–217.
7. Ivanova, I. L. (2002). O ritmicheskih osobennostyah temo- i formoobrazovaniya v pervyih chastyah kamerno-instrumentalnyih tsiklov Shuberta. Ritm i forma. Saint Petersburg: Soyuz hudozhnikov, 110–130.
8. Kalashnik, M. P. (2004). Zhanrova poetika kontsertu ta yiyi vidbittya v instrumentalnih kontsertah Antona Lubchenka. Ukrayinske muzikoznavstvo, 33, 233–243.
9. Kalashnik, M. P. (2009). Karnavalnost i igra kak sposobyi prelomleniya professionalnogo tezaurusa v muzyikalnom tekste: k probleme obucheniya i vospitaniya uchaschegosya – kompozitora. Pedagogika i psihologiya formuvannya tvorchoyi osobistosti, 54, 157–163.
10. Kalashnik, M. P. (2004). Mezhdu «haosom» i «krasotoy»: stranitsyi tvorchestva Antona Lubchenko. Formuvannya tvorchoyi osobistosti v informatsiynomu prostori suchasnoyi kulturi. Kharkiv, 65–75.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2017 Mariya Kalashnyk, Yurii Novikov
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons CC BY для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
1. Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
2. Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.