Розробка методу оптимізації програми управління мережею автомобільних доріг

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.237949

Ключові слова:

метод оптимізації, програма управління, дорожній проєкт, мережа автомобільних доріг

Анотація

Об’єктом дослідження є процеси управління мережею автомобільних доріг. Головною гіпотезою дослідження є застосування методів оптимізації до програми управління дорожніми активами, що дозволяє реалізовувати стратегію утримання доріг, яка охоплює набір заходів, що беруть участь у забезпеченні та підтримці доріг на належному експлуатаційному рівні. Загалом послідовність управління активами починається з визначення цілей, політики дорожніх адміністрацій та наявного бюджету. Згідно цього вихідного положення виконується збір даних, моніторинг ефективності, аналіз варіантів та програми оптимізації, вибір та реалізація набору проєктів. В дослідженні розглянуто цілі та завдання управління дорожніми проєктами залежно від категорії. Запропоновано модель стратегічного планування програми з управління мережею автомобільних доріг та побудовано сучасну архітектуру моделі. Визначено основні підходи до оптимізації програми управління дорожніми активами. Запропонована цільова функція для оптимізаційної моделі, яка полягає в мінімізації витрат на експлуатаційне утримання мережі доріг та визначає цілі, які мають бути досягнуті в процесі оптимізації. Модель оптимізації являє собою математичний опис, призначений для порівняння альтернативних стратегій та виявлення відносних переваг кожної стратегії відповідно до призначених критеріїв прийняття рішень, таких як безпека, вартість, екологія та інші. Основною ідеєю та метою проєктів управління мережею автомобільних доріг є вдосконалення практики та політики утримання і тим самим покращення стану мережі, або підтримка його на сучасному рівні з урахуванням ресурсних обмежень. Результати оптимізації програми мають практичну цінність та можуть слугувати для управління проєктами ремонтів та експлуатації автомобільних доріг залежно від:

– визначених цілей та планів проєкту, включаючи розмежування обсягу, складання бюджету, планування, встановлених вимог до ефективності та вибору учасників проєкту;

– максимізації ефективного використання ресурсів;

– здійснення функцій координації та контролю, планування, проєктування, оцінки, укладання контрактів та виконання проєктів за контрактами.

Біографії авторів

Микола Федорович Дмитриченко, Національний транспортний університет

Доктор технічних наук, професор

Кафедра виробництва, ремонту та матеріалознавства

Анна Миколаївна Харченко, Національний транспортний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Кафедра транспортного будівництва та управління майном

Посилання

  1. Norris, J. (2013). Pavement Management Study. Transportation, Land Development, Environmental Services. North Castle, 40.
  2. Sodikov, J. (2015). Road asset management systems in developing countries: case study Uzbekistan. Science Journal of Transportation, 6, 48–58. Available at: https://www.researchgate.net/publication/272415247_ROAD_ASSET_MANAGEMENT_SYSTEMS_IN_DEVELOPING_COUNTRIES_CASE_STUDY_UZBEKISTAN
  3. Zhou, Q., Okte, E., Sen, S., Ozer, H., Al-Qadi, I. L., Roesler, J. R., Chatti, K. (2019). Development of a life-cycle assessment tool for pavement preservation and maintenance on flexible and rigid pavement. Final project report Vol. I. Available at: https://apps.ict.illinois.edu/projects/getfile.asp?id=8865
  4. Road Asset Management (2005). Transit New Zealand. Available at: http://www.nzta.govt.nz/resources/chipsealing-new-zealand-manual/docs/05-road-asset-management.pdf
  5. Lapidus, A., Makarov, A. (2016). Fuzzy sets on step of planning of experiment for organization and management of construction processes. MATEC Web of Conferences, 86. doi: http://doi.org/10.1051/matecconf/20168605003
  6. Dojutrek, M. S., Makwana, P. A., Labi, S. (2012). A Methodology for Highway Asset Valuation in Indiana. Publication FHWA/IN/JTRP-2012/31. Joint Transportation Research Program, Indiana Department of Transportation and Purdue University. West Lafayette. doi: http://doi.org/10.5703/1288284315035
  7. McNeil, S. (2000). Asset Management and Asset Valuation: The Implication of the Government Accounting Standards Bureau (GASB) Standards for Reporting Capital Assets. Midcontinent Transportation Symposium. Minnesota, 34–37.
  8. Switzer, A., McNeil, S. (2004). Developing a Road Map for Transportation Asset Management Research. Public Works Management & Policy, 8 (3), 162–175. doi: http://doi.org/10.1177/1087724x03259475
  9. McPherson, K., Bennett, C. R. (2006). Success Factors for Road Management Systems. Transport Notes Series; No. TRN 29. The World Bank. Washington. Available at: http://hdl.handle.net/10986/11777
  10. Robinson, R., Danielson, U., Snaith, M. (1998). Road Maintenance Management. Concepts and Systems. London: Macmillan press Ltd, 312. doi: http://doi.org/10.1007/978-1-349-14676-5

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-07-31

Як цитувати

Дмитриченко, М. Ф., & Харченко, А. М. (2021). Розробка методу оптимізації програми управління мережею автомобільних доріг. Technology Audit and Production Reserves, 4(2(60), 56–60. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2021.237949

Номер

Розділ

Системи та процеси керування: Звіт про науково-дослідну роботу