Розроблення маркетингової моделі залучення та утримання споживачів у цифровому брендингу
DOI:
https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.314525Ключові слова:
цифровий брендинг, цифрові медіа, поведінка споживачів, маркетингові комунікації, просування, конверсіяАнотація
Об’єктом дослідження є цифровий брендинг. Розглянуто процес залучення та утримання споживачів у цифровому брендингу. Досліджено феномен цифрового брендингу та основні інструменти його впливу на споживачів. Обґрунтовано світові тенденції розвитку медіаспоживання на сучасному етапі. Доведено, що відбуваються трансформаційні зміни процесу споживання, як наслідок, здійснюється перехід у сферу онлайн. Визначено, що з метою залучення та утримання онлайн-споживачів бренди мають швидко реагувати та встановлювати ефективний зворотний зв’язок з ними. Відповідно до цього зазначено важливу роль цифрового брендингу. В якості основи для розробки маркетингової моделі залучення та утримання споживачів у цифровому брендингу запропоновано використовувати модель AIDA. Зазначено маркетингову модель, що дозволяє відстежувати дії споживачів, а також контролювати комунікаційні процеси. Виокремлено етапи моделі AIDA у цифровому брендингу – відвідання сайту, переміщення товару в корзину, оформлення та оплата замовлення. Визначено стратегічні інструменти моделі AIDA у цифровому брендингу. Встановлено доцільність використання коефіцієнту конверсії для визначення ефективності кожного етапу моделі. Запропоновано доповнити класичну модель AIDA двома елементами Satisfaction (S) і Loyalty (L), отримавши AIDASL. Розроблено удосконалену модель впливу на споживачів у цифровому брендингу. Дана модель узгоджує етапи моделі AIDASL з основними етапами процесу прийняття рішення про купівлю. Практичне значення розробленої моделі залучення та утримання споживачів у цифровому брендингу забезпечить підвищення уваги, інтересу, бажання та рівня купівлі. Це, в свою чергу, створить передумови для підвищення конверсії на кожному етапі контакту споживача з онлайн-магазином, підвищуючи рівень їх задоволення та лояльності.
Посилання
- Hrytseniuk, V. V., Rusnak, A. V., Nadtochii, I. I. (2019). The essence of branding and its role in enterprise competitiveness. Efektyvna Ekonomika, 12. https://doi.org/10.32702/2307-2105-2019.12.156
- Samoday, V., Mashyna, Y., Kovtun, G. (2023). Methodological principles of brand creation. Economy and Society, 47. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-47-3
- Iankovets, Т., Medvedieva, K. (2022). Digital branding of the enterprise in the complex of marketing communications. Scientia fructuosa, 144 (4), 72–83. https://doi.org/10.31617/1.2022(144)05
- Dubovyk, N. (2024). Digital branding: innovative approaches in the context of the transformation of the Ukrainian market during the war. Achievements of the Economy: Prospects and Innovations, 2. https://doi.org/10.57125/econp.2024.01.29.05
- Fayvishenko, D., Melnichenko, O., Yatsiuk, D. (2022). Transformation of the branding concept as a result of digital marketing development. Ukrainian Journal of Applied Economics and Technology, 7 (2), 91–98. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2022-2-11
- Lisun, Y. (2023). Digital marketing and branding of higher education in ukraine and european countries. Bioeconomics and Agrarian Business, 14 (3), 84–101. https://doi.org/10.31548/economics14(3).2023.073
- Zakryzhevska, I., Nianko, V., Polishchuk, Y. (2024). Innovative digital branding strategies in ukrainian business: analysis and recommendations. Economy and Society, 60. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-31
- Yahelska, K., Vasylyshyna, L., Shkurov, Y. (2023). Development of information and communication technologies to study consumer behavior in the process of brand management. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (13 (123)), 34–41. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.279615
- Latyshev, K., Moroz, O., Bilyk, M. (2023). Model of implementation of the communication strategy of brands in the digital environment. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 318 (3), 186–191. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-318-3-29
- V chomu poliahaie vazhlyvist mediinoi reklamy? Available at: https://enigma.ua/articles/mediynaya-reklama
- Yanchuk, T., Lyubinchak, K. (2022). Direct marketing in ukraine: main problems and development prospects. Economy and Society, 43. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-43-80
- Kapinus, L. (2022). Event marketing in the online market as a tool to influence consumer behavior. Economic Scope, 180, 128–133. https://doi.org/10.32782/2224-6282/180-20
- US Media Consumption 2021–2025. Available at: https://www.oberlo.com/statistics/us-media-consumption
- Guttmann, A. (2024). Media usage in Europe – statistics & facts. Available at: https://www.statista.com/topics/4039/media-usage-in-europe/#editorsPicks
- Media Consumption in Ukraine: Change in Media Needs and Defeat of Russian Propaganda (2022). Available at: https://dif.org.ua/en/article/media-consumption-in-ukraine-change-in-media-needs-and-defeat-of-russian-propaganda
- Drach, V. (2022). Shcho take koefitsiient konversii ta yak yoho rozrakhuvaty? Available at: https://project-seo.net/blog-uk/shcho-take-koeficient-konversii/
- Iarova, A. (2024). Shcho take voronka prodazhiv? Vyznachennia, etapy ta stratehii optymizatsii v ryteili. Available at: https://esputnik.com/uk/blog/sho-take-voronka-prodazhiv-viznachennya-etapi-ta-strategiyi-optimizaciyi-v-ritejli
- 5 stadii rishennia pro pokupku na saiti (2018). Available at: https://webmaestro.com.ua/ua/blog/rishennia-kupyty/
- Gharib, P. (2024). 2024 Global Media Consumption Statistics and Forecasts. Available at: https://profiletree.com/global-media-consumption-statistics/

##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Kateryna Yahelska, Liubov Vasylyshyna

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Закріплення та умови передачі авторських прав (ідентифікація авторства) здійснюється у Ліцензійному договорі. Зокрема, автори залишають за собою право на авторство свого рукопису та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons CC BY. При цьому вони мають право укладати самостійно додаткові угоди, що стосуються неексклюзивного поширення роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом, але за умови збереження посилання на першу публікацію статті в цьому журналі.