Розроблення маркетингової моделі залучення та утримання споживачів у цифровому брендингу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.314525

Ключові слова:

цифровий брендинг, цифрові медіа, поведінка споживачів, маркетингові комунікації, просування, конверсія

Анотація

Об’єктом дослідження є цифровий брендинг. Розглянуто процес залучення та утримання споживачів у цифровому брендингу. Досліджено феномен цифрового брендингу та основні інструменти його впливу на споживачів. Обґрунтовано світові тенденції розвитку медіаспоживання на сучасному етапі. Доведено, що відбуваються трансформаційні зміни процесу споживання, як наслідок, здійснюється перехід у сферу онлайн. Визначено, що з метою залучення та утримання онлайн-споживачів бренди мають швидко реагувати та встановлювати ефективний зворотний зв’язок з ними. Відповідно до цього зазначено важливу роль цифрового брендингу. В якості основи для розробки маркетингової моделі залучення та утримання споживачів у цифровому брендингу запропоновано використовувати модель AIDA. Зазначено маркетингову модель, що дозволяє відстежувати дії споживачів, а також контролювати комунікаційні процеси. Виокремлено етапи моделі AIDA у цифровому брендингу – відвідання сайту, переміщення товару в корзину, оформлення та оплата замовлення. Визначено стратегічні інструменти моделі AIDA у цифровому брендингу. Встановлено доцільність використання коефіцієнту конверсії для визначення ефективності кожного етапу моделі. Запропоновано доповнити класичну модель AIDA двома елементами Satisfaction (S) і Loyalty (L), отримавши AIDASL. Розроблено удосконалену модель впливу на споживачів у цифровому брендингу. Дана модель узгоджує етапи моделі AIDASL з основними етапами процесу прийняття рішення про купівлю. Практичне значення розробленої моделі залучення та утримання споживачів у цифровому брендингу забезпечить підвищення уваги, інтересу, бажання та рівня купівлі. Це, в свою чергу, створить передумови для підвищення конверсії на кожному етапі контакту споживача з онлайн-магазином, підвищуючи рівень їх задоволення та лояльності.

Біографії авторів

Катерина Юріївна Ягельська, Державний торговельно-економічний університет

Доктор економічних наук, професор

Кафедра маркетингу

Любов Миколаївна Василишина, Державний торговельно-економічний університет

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра маркетингу

Посилання

  1. Hrytseniuk, V. V., Rusnak, A. V., Nadtochii, I. I. (2019). The essence of branding and its role in enterprise competitiveness. Efektyvna Ekonomika, 12. https://doi.org/10.32702/2307-2105-2019.12.156
  2. Samoday, V., Mashyna, Y., Kovtun, G. (2023). Methodological principles of brand creation. Economy and Society, 47. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-47-3
  3. Iankovets, Т., Medvedieva, K. (2022). Digital branding of the enterprise in the complex of marketing communications. Scientia fructuosa, 144 (4), 72–83. https://doi.org/10.31617/1.2022(144)05
  4. Dubovyk, N. (2024). Digital branding: innovative approaches in the context of the transformation of the Ukrainian market during the war. Achievements of the Economy: Prospects and Innovations, 2. https://doi.org/10.57125/econp.2024.01.29.05
  5. Fayvishenko, D., Melnichenko, O., Yatsiuk, D. (2022). Transformation of the branding concept as a result of digital marketing development. Ukrainian Journal of Applied Economics and Technology, 7 (2), 91–98. https://doi.org/10.36887/2415-8453-2022-2-11
  6. Lisun, Y. (2023). Digital marketing and branding of higher education in ukraine and european countries. Bioeconomics and Agrarian Business, 14 (3), 84–101. https://doi.org/10.31548/economics14(3).2023.073
  7. Zakryzhevska, I., Nianko, V., Polishchuk, Y. (2024). Innovative digital branding strategies in ukrainian business: analysis and recommendations. Economy and Society, 60. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-31
  8. Yahelska, K., Vasylyshyna, L., Shkurov, Y. (2023). Development of information and communication technologies to study consumer behavior in the process of brand management. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 3 (13 (123)), 34–41. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.279615
  9. Latyshev, K., Moroz, O., Bilyk, M. (2023). Model of implementation of the communication strategy of brands in the digital environment. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 318 (3), 186–191. https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-318-3-29
  10. V chomu poliahaie vazhlyvist mediinoi reklamy? Available at: https://enigma.ua/articles/mediynaya-reklama
  11. Yanchuk, T., Lyubinchak, K. (2022). Direct marketing in ukraine: main problems and development prospects. Economy and Society, 43. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-43-80
  12. Kapinus, L. (2022). Event marketing in the online market as a tool to influence consumer behavior. Economic Scope, 180, 128–133. https://doi.org/10.32782/2224-6282/180-20
  13. US Media Consumption 2021–2025. Available at: https://www.oberlo.com/statistics/us-media-consumption
  14. Guttmann, A. (2024). Media usage in Europe – statistics & facts. Available at: https://www.statista.com/topics/4039/media-usage-in-europe/#editorsPicks
  15. Media Consumption in Ukraine: Change in Media Needs and Defeat of Russian Propaganda (2022). Available at: https://dif.org.ua/en/article/media-consumption-in-ukraine-change-in-media-needs-and-defeat-of-russian-propaganda
  16. Drach, V. (2022). Shcho take koefitsiient konversii ta yak yoho rozrakhuvaty? Available at: https://project-seo.net/blog-uk/shcho-take-koeficient-konversii/
  17. Iarova, A. (2024). Shcho take voronka prodazhiv? Vyznachennia, etapy ta stratehii optymizatsii v ryteili. Available at: https://esputnik.com/uk/blog/sho-take-voronka-prodazhiv-viznachennya-etapi-ta-strategiyi-optimizaciyi-v-ritejli
  18. 5 stadii rishennia pro pokupku na saiti (2018). Available at: https://webmaestro.com.ua/ua/blog/rishennia-kupyty/
  19. Gharib, P. (2024). 2024 Global Media Consumption Statistics and Forecasts. Available at: https://profiletree.com/global-media-consumption-statistics/
Development of marketing models for attracting and retaining consumers in digital branding

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-31

Як цитувати

Ягельська, К. Ю., & Василишина, Л. М. (2024). Розроблення маркетингової моделі залучення та утримання споживачів у цифровому брендингу. Technology Audit and Production Reserves, 5(4(79), 25–28. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2024.314525

Номер

Розділ

Економіка та управління підприємством