Теоретико-методичні підходи до оцінювання стратегічного потенціалу підприємства

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15587/2706-5448.2025.341477

Ключові слова:

стратегічний потенціал, стратегічне оцінювання, стратегія підприємства, структура стратегічного потенціалу

Анотація

Об’єктом дослідження є стратегічний потенціал підприємств як основа для формування стратегічних планів, його структура, фактори та резерви, що сприяють підвищенню його рівня. Вирішується проблема оцінювання стратегічного потенціалу розвитку підприємств, що змушені функціонувати у складних умовах війни, які характеризуються швидкозмінністю та високим рівнем невизначеності зовнішнього середовища. Робота містить розроблення теоретичних і методологічних положень, практичних рекомендацій з аналізу стратегічного потенціалу підприємства та оцінки ефективності його використання підприємствами у сучасних умовах.

Досліджено наявні підходи та обґрунтовано необхідність у застосуванні нових підходів до розроблення та оцінювання стратегічного потенціалу підприємств.

Сформовано модель оцінювання стратегічного потенціалу підприємства. Така модель на відміну від існуючих, дає змогу врахувати кількісні та якісні параметри його структурних елементів, а також фінансові, трудові, маркетингові, інформаційні, матеріально-технічні обмеження. Обмеження накладаються внутрішнім і зовнішнім середовищем для формування підприємством відповідного структурного елементу стратегічного потенціалу.

Запропоновано методику оцінки стратегічного потенціалу підприємств, що дає змогу проаналізувати їх ресурсне забезпечення та стратегічні можливості ефективно функціонувати та розвиватися у довгостроковій перспективі. Наведено параметри оцінювання стратегічного потенціалу, зважаючи на складну та багатоаспектну структуру показника. Зазначено перелік можливих резервів його підвищення, застосування яких дасть змогу скоротити стратегічну прогалину між реальним і очікуваним значенням показника стратегічного потенціалу.

Отримані результати можуть бути корисними у практичній діяльності підприємств як основа для розроблення та вибору стратегії, її оцінювання та коригування.

Біографія автора

Зоряна Остапівна Коваль, Національний університет «Львівська політехніка»

Кандидат економічних наук, доцент

Кафедра обліку та аналізу

Посилання

  1. Biletska, І., Iablon, В. (2025). Strategic management as a tool for ensuring the stable development of the enterprise. Modeling the development of the economic systems, 1, 26–31. https://doi.org/10.31891/mdes/2025-15-4
  2. Carpenter, M. A., Sanders, G. (2009). Strategic management: a dynamic perspective concepts. Upper Saddle River: Pearson International.
  3. Konoplyanko, D. (2021). Essence and methods of assessment of strategic potential of the enterprise. Economy and Society, 34. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-34-89
  4. Bosone, C., Dautović, E., Fidora, M., Stamato, G. (2024). How geopolitics is changing trade. Available at: https://cepr.org/voxeu/columns/how-geopolitics-changing-trade
  5. Bremmer, I., Kupchan, C. (2024). Top risks 2024. Eurasia Group’s annual report. Available at: https://www.eurasiagroup.net/issues/top-risks-2024
  6. De Villa, M. A., Rajwani, T., Lawton, T. (2015). Market entry modes in a multipolar world: Untangling the moderating effect of the political environment. International Business Review, 24 (3), 419–429. https://doi.org/10.1016/j.ibusrev.2014.10.001
  7. Dovbnya, S., Papusha, I. (2022). Evolution of strategic management and features of its current stage. Economy and Society, 40. https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-54
  8. Sytnyk, Y., Zakharchyn, H. (2024). HR management of enterprises under martial law, socio-cultural and technological challenges. Economics Entrepreneurship Management, 11 (1), 67–79. https://doi.org/10.56318/eem2024.01.067
  9. Bilderback, S. L., Miller, G. J. (2023). Importance of employee development programs in business. Journal of Management Development, 42 (4), 327–336. https://doi.org/10.1108/jmd-03-2022-0054
  10. Koval, Z. O. (2024). Stratehichnyi analiz. Lviv: SPOLOM, 424.
  11. Koval, Z. O. (2019). Evaluation of efficiency of marketing strategies of enterprises by factor analysis methods. Economic innovations, 21 (1), 64–74. Available at: http://jnas.nbuv.gov.ua/article/UJRN-0001062026
  12. Koval, Z. (2023). Assessment of strategic opportunities of the enterprise in conditions of uncertainty. Technology Audit and Production Reserves, 5 (4 (73)), 27–31. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2023.289288
Теоретико-методичні підходи до оцінювання стратегічного потенціалу підприємства

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-30

Як цитувати

Коваль, З. О. (2025). Теоретико-методичні підходи до оцінювання стратегічного потенціалу підприємства. Technology Audit and Production Reserves, 5(4(85), 20–25. https://doi.org/10.15587/2706-5448.2025.341477

Номер

Розділ

Економіка та управління підприємством