Regression-correlation analysis of morphological and morphometric parameters relief catchment
DOI:
https://doi.org/10.15587/2312-8372.2012.5470Keywords:
Сorrelation coefficient, watershed, swatershed GIS-model, elementary geochemical landscape, fluvial networkAbstract
Based on GIS models of watersheds across the city of Kharkov in the original software GIS-Module Ukrainian, identified a number of morphological and morphometric parameters that characterize fluvial topography watersheds across this city
References
- Костріков, С. В. Про деякі особливості зв’язку флювіальних процесів на водозборах із змінами у природно-антропогенному довкіллі [Текст] / С. В. Костріков // Захист довкілля від антропогенного навантаження. – Харків-Кременчук. – 2004. – Вип. 10 (12). – С. 57-69.
- Костріков, С. В. Загальні принципи вибору моделей і середовищ моделювання водозбірних басейнів [Текст] / С. В. Костріков // Культура народов Причерноморья (Географічні науки). Научный журнал. – 2005. – № 67 – С. 24-29.
- Костріков, С. В. Деякі проблемні питання та перспективи геоінформаційного моделювання водозборів [Текст] / С. В. Костріков // Захист довкілля від антропогенного навантаження. – Харків – Кременчук. – 2005. – Вип. 11 (13). – С. 5-20.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2016 Костянтин Михайлович Карпець
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The consolidation and conditions for the transfer of copyright (identification of authorship) is carried out in the License Agreement. In particular, the authors reserve the right to the authorship of their manuscript and transfer the first publication of this work to the journal under the terms of the Creative Commons CC BY license. At the same time, they have the right to conclude on their own additional agreements concerning the non-exclusive distribution of the work in the form in which it was published by this journal, but provided that the link to the first publication of the article in this journal is preserved.