Ключові теорії критичної медичної антропології, які можуть бути застосовані в дослідженнях громадського здоров’я. Частина 1: Починаючи з Фуко: культура медицини та значення хвороби
Ключові слова:
соціальна антропологія, медична антропологія, соціальна теорія, якісні дослідження, громадське здоров'я, хвороба, пояснювальні моделі, структурне насильство, ідентичність, біологічна сила, Фуко.Анотація
Ця робота резюмує чотири важливі теоретичні концепти, що існують у галузі Критичної Медичної Антропології, у двох частинах: у першій біологічна сила/дисципліна (biopower/discipline) та пояснювальні моделі (explanatory models); у другій структурне насильство (structural violence), а також політика ідентичності та біологічне громадянство (identity politics and biological citizenship). Вибір цих чотирьох тем був продиктований їхньою важливістю для розуміння поведінки людей у зв'язку зі здоров'ям або хворобою, а також їхнім впливом на теорію, дослідження та практику охорони громадського здоров'я. Ці критичні теорії можуть надавати нові шляхи розгляду професійних ролей, медичних рішень, діагностики та етіології захворювань, дотримання лікувального режиму, формулювання профілактичних повідомлень, а також інших видів пов'язаної зі здоров'ям поведінки та систем її розуміння. Вони також можуть допомогти дослідникам в галузі охорони громадського здоров'я пролити світло на уявлення та дії людей, що можуть формувати відмінності захворювань усередині популяцій та між ними. І під час формування дослідницького питання, і під час аналізу результатів дослідження перераховані тут критичні соціальні теорії можуть слугувати більш цілісному розумінню чоловічого елементу у будь-якому проекті, пов'язаному з громадським здоров'ям.
Посилання
Becker, H. (1973 [1963]). Outsiders: Studies in the sociology of deviance. New York: The Free Press.
Belsham, M. (1993). Cancer in the community: Class and medical authority. Washington D. C.: Smithsonian Institution Press.
Bourgois, P. (1995). In search of respect: Selling crack in el barrio. New York: Cambridge University Press.
Bourgois, P. (2000). Disciplining addictions. Culture, medicine and psychiatry, 24, 165–195.
Bourgois, P. & Schonberg, J. (2009). Righteous dopefiend. Berkeley: University of California Press.
Campbell, N. D. & Shaw, S. J. (2008). Incitements to discourse: Illicit drugs, harm reduction, and the production of ethnographic subjects. Cultural anthropology, 23(4), 688-717.
Carr, S. E. (2010). Scripting addiction: The politics of therapeutic talk and American sobriety. Princeton, NJ: Princeton University Press.
Carroll, J. (2011). Addiction, gender, and the limits of public health solutions to IV drug use in Ukraine. Research paper presented to the Department of Anthropology at the University of Washington. Retrieved from http://www.jenniferjcarroll.net/papers-and-publications/addiction-gender-and-the-limits-of-public-health-solutions-to-iv-drug-use-in-ukraine.
Chapman, R. & Berggren, J. (2005). Radical contextualization: Contributions to an anthropology of racial/ethnic health disparities. Health, 9(2), 145-167.
Erickson, B. (2007). Toxin or medicine?: Explanatory models of radon in Montana health mines. Medical Anthropology Quarterly, 21(1), 1-21.
Farmer, P. (2004). An anthropology of structural violence. Current anthropology, 45(3), 305-325.
Fischer, B. & Poland, B. (1998). Exclusion, risk, and governance: Reflections on ‘community policing and ‘public health.’ Geoforum, 29, 187-197.
Foucault, M. (1975). The birth of the clinic: An archaeology of medical perception. New York: Vintage Books.
Foucault, M. (1977). Discipline and punish: The birth of the prison. London: Penguin Books.
Foucault, M. (1980). Power/knowledge: Selected interviews and other writings, 1972-1977. Colin Gordon, ed. New York: Random House.
Foucault, M. (1982). The subject and power. In H. Dreyfus & P. Rabinow, eds., Michel Foucault: Beyond structuralism and hermeneutics (pp. 208-226). Chicago: University of Chicago Press.
Garcia, A. (2010). The pastoral clinic: Addiction and dispossession along the Rio Grande. Berkeley: University of California Press.
Kleinman, A. (1988). Illness narratives. Basic Books.
Lupton, D. (1995). The imperative of health: Public health and the regulated body. London: Sage.
Maher, L. (2002). Don’t leave us this way: Ethnography and injection drug use in the age of AIDS. International journal of drug policy, 13(4), 311-325.
Rhodes, L. (1996). Studying biomedicine as a cultural system. In C. F. Sargent and T. M. Johnson, eds., Medical anthropology: Contemporary theory and method, Revised ed. London: Praeger.
Sargent, C. F., & Johnson T. M, (1996). Medical anthropology: Contemporary theory and method. Revised edition. Westport, CT: Praeger.
Scheper-Hughes, N., & Lock, M. (1987). The mindful body: A prolegomenon to future work in medical anthropology. Medical anthropology quarterly 1, 6-41.
Singer, M. (1989). The coming age of critical medical anthropology. Social science and medicine, 28(11), 1193-1203.
Singer M., & Baer, H. (1995). Critical medical anthropology. Amityville NY: Baywood Publishing Co.
Spradley, J. (1970). You owe yourself a drunk: An ethnography of urban nomads. Boston: Little, Brown.