Оптимізація ремонтної діяльності як фактор підвищення конкурентоспроможності великих корпоративних структур у промисловості.
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.14.2016.105615Ключові слова:
конкурентоспроможність, оптимізація, ремонт обладнання, трансформація системи управління, корпоративні структури, промислові підприємства.Анотація
В роботі розглянуто вплив ефективності виконання ремонтних робіт на рівень конкурентоспроможності промислових підприємств. Визначено, що основними шляхами оптимізації ремонтної діяльності промислових підприємств є: мінімізація запасів і ресурсів для виконання ремонтних робіт, фактична відмова від системи ППР, робота обладнання «на відмову». Аналіз ефективності функціонування системи управління ремонтами на металургійних підприємствах дозволив виявити основні проблеми, притаманні досліджуваній системі. До них віднесені: відсутність обґрунтованого підходу до визначення пріоритетів здійснення ремонтів обладнання; відсутність зв’язку між розміром витрачених на ремонт коштів і підвищенням рівня надійності обладнання; неадекватність системи обліку витрат на ремонт та технічне обслуговування актуальним завданням системи управління: наявність штучного поділу витрат на капітальний ремонт, поточний ремонт та технічне обслуговування, виключення з переліку витрат на ремонт витрат на утримання власного ремонтного персоналу; відсутність зв’язку між рівнем деталізації окремих ремонтних робіт і рівнем ефективності ремонтів; наявність невідповідності між рівнем прийняття рішень і рівнем відповідальності за результати роботи; збільшення витрат часу на необґрунтовані простої обладнання через неузгодженість дій між різними фахівцями. В роботі запропоновано оптимізувати ремонтну діяльність промислового підприємства у три етапи. На першому етапі проводиться виявлення існуючих проблем та аналіз причин відхилення від цільової моделі. На другому має бути здійснена категоризація обладнання і виробничих процесів та адаптація організаційної структури підприємства. На третьому етапі має бути впроваджена нова система управління процесами ремонтного і технічного обслуговування.Посилання
Покропивний С. Ф. Економіка підприємства / С. Ф. Покропивний, М. Г. Грещак, В. М. Колот, А. П. Наливайко та ін. (за заг. ред. С. Ф. Покропив- ного). – К. : КНЕУ, 2001. – 528 с.
Тарасюк, Т. М. Планування діяльності підприємства : навч. посібн. / Т. М. Тарасюк, Л. І. Шваб. – К. : Каравела, 2005. – 312 с.
Кожекин, Г. Я. Организация производства: учеб. пособ. / Г. Я. Кожекин, Л. М. Синица. – Мн.: Экоперспектива, 1998. – 334 с.
Кулешова, Т. В. Методические основы проектирования инфраструктуры на стадии создания нового предприятия / Т. В. Кулешова // Вісник СевЕкономіка і регіон № 1 (32) - 2012 – ПолтНТУ, - С. 8-12.
Кучинский, В. А. Совершенствование организационных основ управления ремонтно-техническим обслуживанием оборудования / В. А. Кучинский // Бізнес інфрм. – Х.: «ІНЖЕК». – 2009. – № 2 (3). – С. 108113.
Актуальные проблемы обеспечения эффективности горно-шахтного оборудования: специализация ремонтного производства и фирменный ремонт [ Електронний ресурс] // Максиэкскаватор.ру. – 2010. – Режим доступу: http://maxi-exkavator.ru/ articles/different/~id=1493.
Шевцова, Г. З. Управління ресурсами підприємства: методичні підходи та досвід у хімічній промисловості : монографія / [Г. З. Шевцова, Т. А. Пєтєшова, Н. В. Швець та ін.]. – Луганськ : СНУ ім. В. Даля, 2009. – 212 с.