Формування збутової стратегії за допомогою матриці Shell/Dpm для машинобудівних підприємств Запорізької області.

Автор(и)

  • Наталія Валеріївна Терент'єва Запорізький національний університет, м. Запоріжжя, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-6930-879X

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.17.2018.159633

Ключові слова:

збут, стратегія, ефективність розробки, конкурентоспроможність, дослідженя, опитування.

Анотація

У статті обґрунтовано, що в умовах невизначеності зовнішнього середовища все більшої актуальності набувають маркетингові методи управління збутовою діяльністю, що є найбільш доцільним для підвищення ефективності збутової діяльності машинобудівних підприємств Запорізької області. При цьому глибина впровадження маркетингових методів управління може варіюватися на різних підприємствах від введення окремих маркетингових механізмів управління збутовою діяльністю та реалізації заходів з розробки і реалізації маркетингової стратегії збуту, до побудови повномасштабних маркетингових систем збуту. В результаті проведеного дослідження були запропоновані найбільш відповідні до сучасного стану машинобудівних підприємств Запорізької області збутові стратегії діяльності. Слід відзначити, що використання методу Shell/DPM дозволяє врахувати не тільки конкурентоспроможність кожного окремого підприємства, але й привабливість галузі як такої, тобто враховує вплив факторів зовнішнього середовища. Оцінку перспектив галузі та його конкурентоспроможності було проведено методом  експертного опитування за допомогою бальної оцінки. За допомогою матриці Shell/DPM було проведене формування збутової стратегії діяльності машинобудівних підприємств Запорізької області, яке дозволило рекомендувати використання для ПАТ «Мотор Січ» та ПАТ «ЗТР» стратегії підсилення конкурентних переваг, а для ПАТ «Запоріжкран» -  стратегії зростання бізнесу, оскільки  запропоновані маркетингові стратегії збутової діяльності не тільки відповідають сучасному стану машинобудівних підприємств Запорізької області, але й  враховують привабливість галузі як такої, в т.ч. - вплив факторів зовнішнього середовища.

Біографія автора

Наталія Валеріївна Терент'єва, Запорізький національний університет, м. Запоріжжя

викладач кафедри управління персоналом і маркетингу

Посилання

1. Зигрій О. В. Механізм збуту в системі збутового маркетингу [Електронний ресурс] Режим доступу: http://dspace.tneu.edu.ua/bitstream/316497/2534/1/МЕХАНІЗМ%20ЗБУТУ%20В%20СИСТЕМІ%20ЗБУТОВОГО%20МАРКЕТИНГУ.pdf

2. Балабанова Л. В. Управління збутовою політикою підприємства : [навч. посіб.] / Л.В. Балабанова, Ю.П. Митрохіна. – Донецьк : ДонНУЕТ, 2009. – 229 с.

References:

1. Zigry O. V. The mechanism of marketing in the system of marketing [Electronic resource] Mode of access: http://dspace.tneu.edu.ua/bitstream/316497/2534/1/MEHANIZM%20BUTU% 20V%20SISTEM_%20BOOKUE% 20MARKETINGU.pdf

2. Balabanova L. V. Management policy of the company: [navch. sat.] / L.V. Balabanova, Yu.P. Mitrohіna. - Donetsk: DonNUET, 2009. - 229 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-31

Номер

Розділ

Статті