РОЗРОБКА ІННОВАЦІЙНО-ІНВЕСТИЦІЙНОЇ СТРАТЕГІЇ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА НА ЕТАПАХ ЙОГО ЖИТТЄВОГО ЦИКЛУ
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.1.2013.16006Ключові слова:
підприємство, інноваційно-інвестиційна діяльність, інноваційно-інвестиційна стратегія, життєвий цикл.Анотація
Городецька Т. Б. Розробка інноваційно-інвестиційної стратегії промислового підприємства на етапах його життєвого циклу.
В статті обґрунтовано необхідність формування на підприємстві інвестиційно-інноваційної стратегії на етапах його життєвого циклу, яка є одним з ефективних інструментів управління інвестиційною діяльністю підприємства. З метою визначення найбільш ефективних стратегій підприємства запропоновано класифікацію стратегій за етапами його життєвого циклу. Визначено, що майбутнє управління інноваційно-інвестиційними процесами залежить до відкритих структур, які реалізують інноваційно-інвестиційні проекти через мережу віртуальних суб’єктів, які співпрацюють в реалізації складних інновацій. На різних етапах життєвого циклу промислового підприємства динамічно змінюється: швидкість зміни характеру бізнесу, варіанти оперативного управління бізнес-процесами, динаміка способу життя споживачів і їх запитів. Це вимагає розробки та реалізації інноваційно-інвестиційних стратегій. Впровадження запропонованих стратегій дозволить підприємствам модернізувати стратегічну діяльність за рахунок врахування особливостей залежно від етапу життєвого циклу. Результати досліджень щодо впливу етапу життєвого циклу підприємства на реалізацію певної стратегії дозволяють суттєво підняти результативність розробки стратегії. В статті запропоновано концептуальну схему формування стратегії підприємства, в основі якої лежить зв’язок між життєвим циклом підприємства та його стратегією. Розроблена схема надає можливість послідовного формування стратегічних категорій менеджменту залежно від етапу життєвого циклу підприємства, що суттєво впливає на ефективність формування та реалізації його стратегії. Визначено, що залежно від етапу розвитку підприємства ключові компетенції, які визначають конкурентоспроможність підприємства, можуть бути як метою розвитку підприємства, так і засобом його розвитку, за допомогою якого буде досягнуто його стратегічні цілі.
Городецкая Т. Б. Разработка инновационно-инвестиционной стратегии промышленного предприятия на этапах его жизненного цикла.
В статье обоснована необходимость формирования на предприятии инвестиционно-инновационной стратегии на этапах его жизненного цикла, которая является одним из эффективных инструментов управления инвестиционной деятельностью предприятия. С целью определения наиболее эффективных стратегий предприятия предложена классификация стратегий по этапам его жизненного цикла. Определено, что будущее управления инновационно-инвестиционными процессами зависит в открытых структур, реализующих инновационно-инвестиционные проекты через сеть виртуальных субъектов, которые сотрудничают в реализации сложных инноваций. На разных этапах жизненного цикла промышленного предприятия динамично меняется: скорость изменения характера бизнеса, варианты оперативного управления бизнес-процессами, динамика образа жизни потребителей и их запросов. Это требует разработки и реализации инновационно-инвестиционных стратегий. Внедрение предложенных стратегий позволит предприятиям модернизировать стратегическую деятельность за счет учета особенностей в зависимости от этапа жизненного цикла. Результаты исследований влияния этапа жизненного цикла предприятия на реализацию определенной стратегии позволяют существенно поднять результативность разработки стратегии. В статье предложена концептуальная схема формирования стратегии предприятия, в основе которой лежит связь между жизненным циклом предприятия и его стратегией. Разработанная схема предоставляет возможность последовательного формирования стратегических категорий менеджмента зависимости от этапа жизненного цикла предприятия, что существенно влияет на эффективность формирования и реализации его стратегии. Определено, что в зависимости от этапа развития предприятия ключевые компетенции, которые определяют конкурентоспособность предприятия могут быть как целью развития предприятия, так и средством его развития, с помощью которого будет достигнуто его стратегические цели.
Gorodetskaya T. The development of innovative investment strategies of the industrial enterprise on the stages of its life cycle.
In the article need of formation at the enterprise of investment and innovative strategy at stages of its life cycle which is proved to be one of the effective management instruments of investment activity of the enterprise. For the purpose of definition of the most effective strategy of the enterprise classification of strategy by stages of its life cycle is offered. It is defined that the future of management of innovative and investment processes depends in open the structures realizing innovative and investment projects through a network of virtual subjects which cooperate in realization of difficult innovations. At different stages of life cycle of the industrial enterprise dynamically changes: speed of change of nature of business, options of operational management of business processes, dynamics of a way of life of consumers and their inquiries. It demands development and realization of innovative and investment strategy. Introduction of the offered strategy will allow the enterprises to modernize strategic activity at the expense of the accounting of features depending on a stage of life cycle. Results of researches of influence of a stage of life cycle of the enterprise on realization of a certain strategy allow lifting productivity of development of strategy significantly. In article the conceptual scheme of formation of strategy of the enterprise at the heart of which communication between life cycle of the enterprise and its strategy lies is offered. The developed scheme gives opportunity of consecutive formation of strategic categories of management of dependence on a stage of life cycle of the enterprise that significantly influences efficiency of formation and realization of its strategy. It is defined that depending on a stage of development of the enterprise key competences which define competitiveness of the enterprise can be both the purpose of development of the enterprise, and means of its development by means of which it will be reached it strategic objectives.