СТРАТЕГІЧНА КАРТА ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ІНСТРУМЕНТ УПРАВЛІННЯ ЛЮДСЬКИМ КАПІТАЛОМ
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.1.2013.19027Ключові слова:
людський капітал, стратегія, стратегічна карта, збалансована система показників, нефінансові показники, стратегічна метаАнотація
Берсуцький А. Я., Каменська О. О. Стратегічна карта як ефективний інструмент управління людським капіталом.
У статті обґрунтовано необхідність формування механізму управління людським капіталом за допомогою стратегічних карт. Розроблена стратегічна карта людського капіталу, яка сприяє доведенню інформації про стратегічні цілі підприємства до всіх її співробітників. У результаті співробітники навчаються стратегічно мислити й можуть внести власні ідеї й доповнення у формулювання місії та стратегії підприємства. У процесі впровадження стратегічних карт підприємство одержує можливість не просто аналізувати й оцінювати результати діяльності за минулий період, але й ефективно управляти своєю діяльністю на основі даного аналізу. Конкурентоспроможність підприємств прямо залежить від здатності провадити продукцію точно в строк, за мінімальною ціною й з винятковою якістю. При цьому головною умовою утримання існуючих і завоювання нових клієнтів є безперечне виконання договірних зобов'язань по всіх укладених контрактах. Істотне значення має погодженість даних цілей із загальною місією й стратегією підприємства. Тому стратегічні цілі людського капіталу визначаються як для підрозділів, так і для рівнів організаційної структури. Заключним етапом впровадження стратегічної карти є план заходів, що передбачав відповідальних за виконання конкретних заходів і строки проміжних і підсумкових звітів. Модель стратегічної карти людського капіталу дає можливість представити людський капітал як величину, постійно конвертовану в наявні кошти або ліквідні активи за рахунок більших обсягів продажів і менших витрат.
Берсуцкий А. Я., Каменская О. А. Стратегическая карта как эффективный инструмент управления человеческим капиталом.
В статье обоснована необходимость формирования механизма управления человеческим капиталом с помощью стратегических карт. Разработана стратегическая карта человеческого капитала, которая содействует доведению информации о стратегических целях предприятия до всех ее сотрудников. В результате сотрудники учатся стратегически мыслить и могут внести собственные идеи и дополнения в формулирование миссии и стратегии предприятия. В процессе внедрения стратегических карт предприятие получает возможность не просто анализировать и оценивать результаты деятельности за прошедший период, но и эффективно управлять своей деятельностью на основе данного анализа. Конкурентоспособность предприятий напрямую зависит от способности производить продукцию точно в срок, по минимальной цене и с исключительным качеством. При этом главным условием удержания существующих и завоевания новых клиентов является бесспорное выполнение договорных обязательств по всем заключенным контрактам. Существенное значение имеет согласованность данных целей с общей миссией и стратегией предприятия. Поэтому стратегические цели человеческого капитала определяются как для подразделений, так и для уровней организационной структуры. Заключительным этапом внедрения стратегической карты является план мероприятий, предусматривающий ответственных за выполнение конкретных мероприятий и сроки промежуточных и итоговых отчетов. Модель стратегической карты человеческого капитала дает возможность представить человеческий капитал как величину, постоянно конвертируемую в наличные средства или ликвидные активы за счет больших объемов продаж и меньших затрат.
Bersutsky A., Kamenskaya A. Strategic map as a tool for effective management of human capital.
In article is proved the necessity of the controling mechanism formation by a human capital with the help of strategic maps . The strategic map of a human capital which helps finishing of information on strategic objectives of the entity to it's all employees is developed. As a result employees learn to think strategically and can bring their own ideas and additions in a formulation of mission and entity strategy. In the course of implementation of strategic maps the entity has an opportunity not simply to analyze and estimate results of activities for last period, but also effectively to manage the activities on the basis of this analysis. Competitiveness of the entities directly depends on a capability to make products just in time, at a minimum price and with exclusive quality. Thus the main condition of deduction existing and gains of new clients is indisputable accomplishment of contractual commitments under all signed contracts. Essential value has coordination of these purposes with general mission and entity strategy. Therefore strategic objectives of a human capital are determined both for divisions, and for levels of organizational structure. The final stage of implementation of a strategic map is the actions plan providing responsible for accomplishment of specific actions and terms of interim and closing statements. The model of a strategic map of a human capital gives the chance to provide a human capital as size, constantly convertible to cash or quick assets at the expense of large volumes of sales and smaller costs.