ПРОБЛЕМИ І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ЕЛЕКТРОННОГО БІЗНЕСУ НА ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.1.2013.19085Ключові слова:
електронний бізнес, інформаційні технології, управління підприємством, корпоративна інформаційна системаАнотація
Голіонко Н.Г. Проблеми і перспективи розвитку електронного бізнесу на вітчизняних підприємствах.
У статті проаналізовано еволюцію вітчизняної моделі електронного бізнесу, визначені основні ускладнення та перспективи його становлення. Зазначено, що експоненціальний розвиток електронного ринку – є головною особливістю постіндустріального суспільства. Важливими аспектами електронного ведення бізнесу є зміни у структурі і культурі світового ринку на користь мережевих характеристик, перехід до інтернет-маркетингу з можливістю здійснення прямих продажів (скорочуючи витрати і вартість товару) для кінцевого споживача, зміна підходу до функцій логістики, яка стає фактором номер один, що визначає конкурентоспроможність підприємства. Визначено, що интернет - мережа надає безліч можливостей, ефективність яких доведена результатами діяльності закордонних і вітчизняних компаній. Проте більшість підприємств традиційних секторів економіки не застосовують в повній мірі інструментарій електронного бізнесу, що обмежує коло постачальників і партнерів, стримує вихід на міжнародні ринки, сприяє недоотриманню прибутків та уповільнює розвиток підприємств. Подальший перехід до е-бізнесу є ускладненим через недосконалість законодавчої бази, недостатню розробку питань організації змін, управління підприємством під час переходу, застережний світогляд керівництва щодо діяльності в мережі. Запропонований алгоритм переходу до електронного ведення бізнесу, на нашу думку, сприятиме ефективній організації планування, підготовки і реалізації процесу переходу до діяльності в Інтернет. Запропоновано і обґрунтовано послідовність етапів переходу до електронного бізнесу.
Голионко Н.Г. Проблемы и перспективы развития электронного бизнеса на отечественных предприятиях.
В статье проанализирована эволюция отечественной модели электронного бизнеса, определены основные осложнения и перспективы его становления. Отмечено, что экспоненциальный развитие электронного рынка - является главной особенностью постиндустриального общества. Важными аспектами электронного ведения бизнеса являются изменения в структуре и культуре мирового рынка в пользу сетевых характеристик, переход к интернет-маркетингу с возможностью осуществления прямых продаж (сокращая расходы и стоимость товара) для конечного потребителя, изменение подхода к функциям логистики, которая становится фактором номер один , что определяет конкурентоспособность предприятия. Определено, что интернет - сеть предоставляет множество возможностей, эффективность доказана результатами деятельности зарубежных и отечественных компаний. Однако большинство предприятий традиционных секторов экономики не применяют в полной мере инструментарий электронного бизнеса, ограничивает круг поставщиков и партнеров, сдерживает выход на международные рынки, способствует недополучению прибыли и замедляет развитие предприятий. Дальнейший переход к е-бизнесу затруднен из-за несовершенства законодательной базы, недостаточной разработки вопросов организации изменений, управления предприятием при переходе, ограничивающий мировоззрение руководства по деятельности в сети. Предложенный алгоритм перехода к электронному ведению бизнеса, будет способствовать эффективной организации планирования, подготовки и реализации процесса перехода к деятельности в Интернет. Предложена и обоснована последовательность этапов перехода к электронному бизнесу.
Golionko N. Problems and prospects of e-business development on domestic enterprises.
In the article evolution of the domestic model of electronic business is analyzed, the main complications and prospects of its formation are defined. It is noted that the exponential development of the electronic market - is the main feature of post-industrial society. Important aspects of electronic business are changes in structure and culture of the world market in favor of the network characteristics, transition to the internet marketing with possibility of implementation of direct sales (cutting down expenses and goods cost) for the end user, approach change to functions of logistics which becomes a factor number one that defines competitiveness of the enterprise. It is defined that the Internet - a network provides a set of opportunities, efficiency is proved by results of activity of the foreign and domestic companies. However the majority of the enterprises of traditional sectors of economy don't apply fully tools of electronic business, limits a circle of suppliers and partners, constrains an entry into the international markets, promotes short-reception of profit and slows down development of the enterprises. Further transition to e-business is complicated because of imperfection of the legislative base, insufficient development of questions of the organization of changes, business management upon the transition, warning outlook of the guide to activity in a network. The offered algorithm of transition to electronic business, in our opinion, will promote the effective organization of planning, preparation and realization of process of transition to activity in the Internet. A reasonable sequence of steps and the transition to e-business is offered.