МАРКЕТИНГОВИЙ ПОТЕНЦІАЛ ПІДПРИЄМСТВА ЯК СКЛАДОВА ЕКОНОМІЧНОГО ПОТЕНЦІАЛУ
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.1.2013.22147Ключові слова:
потенціал, економічний потенціал підприємства, маркетинговий потенціал підприємства, людський капітал, інтегрований маркетингАнотація
Дідченко О. I. маркетинговий потенціал підприємства як складова економічного потенціалу.
В статті автором розглянуто сутність та складові економічного потенціалу підприємства, що за своєю сутністю поєднує: мету, рушійну силу і джерело його розвитку. Визначено, що за функціональними напрямками його розділяють на маркетинговий, виробничий, трудовий, інформаційний та управлінський потенціали. На основі проведеного дослідження літературних джерел обґрунтовано визначення маркетингового потенціалу підприємства, доповнено перелік основних груп елементів маркетингового потенціалу: комплекс маркетингу; систему досліджень, збору та аналізу інформації; матеріальні ресурси; людські ресурси, накопиченні знання, досвід та кваліфікація служби маркетингу. Встановлено, що дослідники, розглядаючи маркетинговий потенціал підприємства в структурі економічного потенціалу на функціональному рівні дуже звужують його роль та зменшують його значення. Автором обґрунтовано необхідність підходити до цього питання з точки зору концепції інтегрованого маркетингу.
Дидченко О.И. маркетинговый потенциал предприятия как составляющая экономического потенциала.
В статье автором рассмотрены сущность и составляющие экономического потенциала предприятия, который по своей сути объединяет: цель, движущую силу и источник его развития. Определено, что по функциональным направлениям его разделяют на маркетинговый, производственный, трудовой, информационный и управленческий потенциалы. На основе проведенного исследования литературных источников обосновано определение маркетингового потенциала предприятия, дополнен перечень основных групп элементов маркетингового потенциала: комплекс маркетинга, систему исследований, сбора и анализа информации; материальные ресурсы; человеческие ресурсы, накоплении знания, опыт и квалификация службы маркетинга. Установлено, что исследователи, рассматривая маркетинговый потенциал предприятия в структуре экономического потенциала на функциональном уровне значительно сужают его роль и уменьшают его значение. Автором обоснована необходимость подходить к этому вопросу с точки зрения концепции интегрированного маркетинга.
Didchenko O.I. Marketing potential of enterprise as constituent of economic potential.
In the article the author deals with the essence and components of the economic potential of the company, which is in essence the same ultimate goa, the driving force and source of its development. It was determined that the functional areas of its share in the marketing , production , labor , information , and management capabilities. Based on the research literature justified the definition of the marketing potential of the company , supplemented by a list of key elements of the marketing potential of groups : a complex marketing system of research , data collection and analysis , material resources , human resources , knowledge , experience and expertise of marketing . It is established that the researchers , considering the marketing potential of the company in the structure of the economic potential at the functional level significantly reduce its role and reduce its value. The author of the necessity to approach this issue from the point of view of the concept of integrated marketing.