МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО ВИЗНАЧЕННЯ ПОКАЗНИКІВ І ЧИННИКІВ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇ ПІДПРИЄМСТВ
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.1.2013.22194Ключові слова:
конкурентоспроможність, чинники, показники, споживчі властивості, якість, потреба, класифікаційні ознаки, функції, оцінка, ефективністьАнотація
Гоменюк О. І. Методичні підходи до визначення показників і чинників конкурентоспроможності продукції підприємств.
Встановлено необхідність розробки показників оцінки конкурентоспроможності продукції та виокремлено основні істотні положення, які забезпечать таку оцінку. Зазначено кількісні та якісні характеристики класифікаційних показників конкурентоспроможності продукції підприємств. Досліджено класифікаційні ознаки забезпечення конкурентоспроможності продукції підприємств в сучасних умовах розвитку суспільства. Розглянуто класифікацію продукції підприємств в маркетингу та можливості оцінки рівня конкурентоспроможності продукції з позиції маркетингового підходу. Встановлено , що для цілей оцінки рівня конкурентоспроможності продукції найбільший інтерес представляє фасетный метод, який характеризується більшою гнучкістю і зручністю використання, оскільки дозволяє підрозділяти безліч товарів на таку кількість фасет, яке буде оптимальним у кожному конкретному випадку. Досліджено споживчі властивості продукції та її якісні критерії та кількісне вираження споживчих властивостей продукції підприємств в ринкових умовах. Встановлено, що виділення їх в окрему групу показників конкурентоспроможності продукції викликано тією обставиною, що оцінка такого рівня може претендувати на об'єктивність лише стосовно однотипних видів продукції. Визначено чинники та характеристики продукції, які забезпечують її конкурентоспроможність. Зазначено, що залежно від цілей оцінки рівня конкурентоспроможності продукції додатково можуть бути застосовані інші види класифікацій. Запропоновано основні функції продукції - товару, що виконуються нею в рівні «потреба – товар – ринок - споживач» в системі показників конкурентоспроможності продукції підприємств.
Гоменюк О. И. Методические подходы к определению показателей и факторов конкурентоспособности продукции предприятий.
Установлена необходимость разработки показателей оценки конкурентоспособности продукции и выделены основные существенные положения, которые обеспечат такую оценку. Отмечены количественные и качественные характеристики классификационных показателей конкурентоспособности продукции предприятий. Исследованы классификационные признаки обеспечения конкурентоспособности продукции предприятий в современных условиях развития общества. Рассмотрена классификация продукции предприятий в маркетинге и возможности оценки уровня конкурентоспособности продукции с позиции маркетингового подхода. Установлено, что для целей оценки уровня конкурентоспособности продукции наибольший интерес представляет фасетный метод, который характеризуется большей гибкостью и удобством использования, поскольку позволяет подразделять огромное количество товаров на такое количество фасет, которое будет оптимальным в каждом конкретном случае. Исследованы потребительские свойства продукции и ее качественные критерии и количественное выражение потребительских свойств продукции предприятий в рыночных условиях. Установлено, что выделение их в отдельную группу показателей конкурентоспособности продукции вызвано тем обстоятельством, что оценка такого уровня может претендовать на объективность лишь относительно однотипных видов продукции. Определены факторы и характеристики продукции, которые обеспечивают ее конкурентоспособность. Отмечено, что в зависимости от целей оценки уровня конкурентоспособности продукции дополнительно могут быть применены другие виды классификаций. Предложены основные функции продукции- товару, что выполняются ею в уровне «потребность - товар - рынок - потребитель» в системе показателей конкурентоспособности продукции предприятий.
Gomenyuk О. The methodical going is near determination of indexes and factors of competitiveness of products of enterprises.
The necessity of development of indexes of estimation of competitiveness of products is set and substantive substantial provisions which will provide such estimation are distinguished. Quantitative and high-quality descriptions of classification indexes of competitiveness of products of enterprises are marked. The classification signs of providing of competitiveness of products of enterprises are investigational in the modern terms of development of society. Classification of products of enterprises is considered in marketing and possibility of estimation of level of competitiveness of products from position of marketing approach. It is set that for the aims of estimation of level of competitiveness of products most interest presents a fassetice method which is characterized by greater flexibility and comfort of the use, as it allows to subdivide the enormous amount of commodities into such amount, which will be optimal in every case. Consumer properties of products are investigational and her high-quality criteria and quantitative expression of consumer properties of products of enterprises in market conditions. It is set that the selection of them in the separate group of indexes of competitiveness of products is caused by a that circumstance, that the estimation of such level can apply on objectivity only in relation to the of the same type types of products. Factors and descriptions of products, which provide her competitiveness, are certain. It is marked that depending on the aims of estimation of level of competitiveness of products other types of classifications can be applied additionally. The basic functions of products are offered- to the commodity, that executed by her in a level a «necessity is a commodity - a market is a consumer» in the system of indexes of competitiveness of products of enterprises.