УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВИМ ПОТЕНЦІАЛОМ НА ПЕРЕРОБНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ В УМОВАХ РИНКОВОЇ ЕКОНОМІКИ
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.2.2013.24122Ключові слова:
маркетинговий потенціал, маркетингова стратегія, підприємство, ринок, конкуренція, конкурентоспроможністьАнотація
Гончаров В. М., Бистрова Т. С. Управління маркетинговим потенціалом на переробних підприємствах в умовах ринкової економіки.
В статті визначені основні напрямки побудови ефективного управління конкурентоспроможним маркетинговим потенціалом переробних підприємств за ринкових умов. Проаналізовано ряд досліджень вітчизняних вчених що до визначення поняття «маркетинговий потенціал» підприємства. Розкрито його сутність, визначені основні елементи маркетингового потенціалу та значення необхідності управління маркетинговим потенціалом на переробних підприємствах. Визначено маркетингові фактори, які формують потенціал переробних підприємств. Наведена класифікація основних елементів маркетингового потенціалу підприємств та обґрунтована необхідність її застосування на переробних підприємствах при виявлені резервів підвищення конкурентоспроможності підприємства. Розкрито форми маркетингу, які застосовують на українських підприємствах переробного комплексу: епізодичне використання інструментів маркетингу керівниками чи уповноваженими особами, періодичне використання маркетингу структурними підрозділами підприємств та використання маркетингу як частини системи управління підприємством із постійним застосуванням максимального набору відповідних інструментів. Проведено аналіз економічного стану типового представника досліджуваної галузі. Визначені напрямки дослідження місії підприємства при виборі стратегії управління маркетинговим потенціалом та сформульовані конкурентні цілі для досліджуваного підприємства. Виявлено основні фактори, що визначають політику ефективного управління маркетинговим потенціалом на підприємстві та визначено рівень використання маркетингового потенціалу на досліджуваному підприємстві. Запропоновано застосування стратегічного підходу що до управління маркетинговим потенціалом на переробних підприємствах.
Goncharov V. N., Bystrova T. S. A management of marketing potential in the processing enterprises in market economy conditions.
The article identifies basic directions of construction the effective management of competitive marketing potential at the processing enterprises in the market conditions. It was analyzed a number of scientists research to define the «market potential» of the enterprise. It was revealed the essence and the basic elements of marketing potential and value of necessity of marketing potential management in processing plants. It was defined marketing factors that form the potential of processing enterprises. It was resulted classification of basic elements of marketing potential of enterprises and proved the necessity of its application on the processing enterprises under the discovering reserves for increasing the competitiveness of the enterprise. It was revealed the marketing forms which apply on the Ukrainian enterprises of processing complex: episodic using of marketing instruments by the leaders or authorized persons, periodic using of the marketing by the structural subdivisions of enterprises and using of marketing as a part of the control system by the enterprise with permanent applying of a maximum set of appropriate tools. It was analyzed of economic position of typical representative in the investigated industry. It was determined the direction of the research mission of the enterprise at the choice of the management marketing potential strategy and competing goals that formulated for the studied companies. It was found out the basic factors which determine the policy of effective marketing potential management on the enterprise and certainly, the level of the using of marketing potential on the investigated enterprise. It was proposed to apply a strategic approach to the management of marketing potential on the processing enterprises.
Гончаров В. Н., Быстрова Т. С. Управлене маркетинговым потенциалом на перерабатывающих предприятиях в условиях рыночной экономики.
В статье определены основные направления построения эффективного управления конкурентоспособным маркетинговым потенциалом перерабатывающих предприятий в рыночных условиях. Проанализирован ряд исследований отечественных ученых касающихся определения понятия «маркетинговый потенциал» предприятия. Раскрыта его сущность, определены основные элементы маркетингового потенциала и значение необходимости управление маркетинговым потенциалом на перерабатывающих предприятиях. Определены маркетинговые факторы, которые формируют потенциал перерабатывающих предприятий. Приведена классификация основных элементов маркетингового потенциала предприятий и обоснована необходимость ее применения на перерабатывающих предприятиях при выявлении резервов повышения конкурентоспособности предприятия. Раскрыты формы маркетинга, которые применяют на украинских предприятиях перерабатывающего комплекса- это эпизодическое использование инструментов маркетинга руководителями или уполномоченными лицами, периодическое использование маркетинга структурными подразделениями предприятий и использование маркетинга как части системы управления предприятием с постоянным применением максимального набора соответствующих инструментов. Проведен анализ экономического состояния типичного представителя исследуемой отрасли. Определены направления исследования миссии предприятия при выборе стратегии управления маркетинговым потенциалом и сформулированы конкурентные цели для исследуемого предприятия. Выявлены основные факторы, определяющие политику эффективного управления маркетинговым потенциалом на предприятии, и определен уровень использования маркетингового потенциала на исследуемом предприятии. Предложено применение стратегического подхода по управлению маркетинговым потенциалом на перерабатывающих предприятиях.