СТРАТЕГІЧНА СПРЯМОВАНІСТЬ КОНКУРЕНТНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.2.2013.24165Ключові слова:
стратегічне управління, стратегія підприємства, конкурентна стратегія, конкурентний розвиток, конкурентна позиція, ресурси, компетенціїАнотація
Меліхов А. А. Стратегічна спрямованість конкурентного розвитку підприємства.
У статті розглянуто важливість та актуальність дослідження проблеми розробки конкурентної стратегії для підприємств, що розташовані у країнах з нестабільною економікою, з метою позиціювання підприємства по відношенню до своїх конкурентів для досягнення вищих економічних результатів в довгостроковій перспективі. Обґрунтовано мету статті, яка полягає у визначенні особливостей формування і розвитку конкурентних стратегій підприємств України, що виробляють напівфабрикати (металургійна, хімічна промисловість та ін.), в умовах сучасної нестабільної економіки. Підкреслено, що в рамках загальної стратегії підприємства особливу роль займає розробка конкурентної стратегії, яку можливо розглядати як систему дій підприємства по відношенню до учасників конкурентного ринку, що спрямовані на формування довгострокових цілей і шляхів їх досягнення з метою конкурентного розвитку. Визначено, що існує низка стратегій конкурентного розвитку, які можливо об’єднати в систему конкурентних стратегій підприємства, що спрямовані на адаптацію підприємства до змін в умовах конкурентної боротьби та зміцнення його довгострокової конкурентної позиції на ринку. Для реалізації планів конкурентного розвитку підприємства запропоновано методику вибору стратегії конкурентного розвитку, яка заснована на побудові матриці: "конкурентна позиція за ресурсами - конкурентна позиція за компетенціями", надано стислі характеристики та обґрунтовано умови використання основних стратегій конкурентного розвитку, серед яких: стратегії розвитку за рахунок власних можливостей, стратегії інтегрованого зростання, коопераційні стратегії, інноваційні стратегії, стратегії скорочення і реструктуризації. Запропоновано алгоритм послідовності розробки та реалізації системи конкурентних стратегій.
Melikhov A. Strategic orientation of competition development of enterprise.
In the article the importance and the actuality of research of problem of competition strategie’s development is considered for enterprises which are located in countries with an unstable economy, with the purpose of positioning of enterprise in relation to the competitors for achievement of higher economic results in a long-term prospect. The purpose of the article, which consists in determination of features of forming and development of competition strategies of Ukrainian enterprises, which produce semi-finished products (metallurgical, chemical industry and other), in the conditions of modern unstable economy is reasonabled. It is emphasized, that within the framework of enterprise’s general strategy the special role is occupied by development of competition strategy, which it is possible to examine as enterprise’s actions system in relation to the participants of competition market, sent to forming long-term aims and ways of their achievement with the purpose of competition development. It is certain that a row of strategies of competition development is, which it is possible to unite in the system of competition strategies of enterprise, sent to adaptation of enterprise to the changes in the conditions of competitive activity and strengthening of his long-term competition position at the market. For realization of plans of enterprise’s competition development the methods of choice of strategy of competition development, which is based on the construction of matrix: "competition position on resources - competition position on competenses" are offered, short descriptions are presented and the terms of the use of basic strategies of competition development, among which: strategies of development due to own possibilities, strategies of integrated height, co-operation strategies, innovative strategies, strategies of reduction and restructuring, are reasonable. The algorithm of development and realization of the competition strategies’ system is offered.
Мелихов А. А. Стратегическая направленность конкурентного развития предприятия.
В статье рассмотрена важность и актуальность исследования проблемы разработки конкурентной стратегии для предприятий, которые расположены в странах с нестабильной экономикой, с целью позиционирования предприятия по отношению к своим конкурентам для достижения высших экономических результатов в долгосрочной перспективе. Обоснована цель статьи, которая заключается в определении особенностей формирования и развития конкурентных стратегий предприятий Украины, которые производят полуфабрикаты (металлургическая, химическая промышленность и др.), в условиях современной нестабильной экономики. Подчеркнуто, что в рамках общей стратегии предприятия особую роль занимает разработка конкурентной стратегии, которую возможно рассматривать как систему действий предприятия по отношению к участникам конкурентного рынка, направленных на формирование долгосрочных целей и путей их достижения с целью конкурентного развития. Определено, что существует ряд стратегий конкурентного развития, которые возможно объединить в систему конкурентных стратегий предприятия, направленных на адаптацию предприятия к изменениям в условиях конкурентной борьбы и укрепление его долгосрочной конкурентной позиции на рынке. Для реализации планов конкурентного развития предприятия предложена методика выбора стратегии конкурентного развития, которая основана на построении матрицы: "конкурентная позиция по ресурсам - конкурентная позиция по компетенциям", представлены краткие характеристики и обоснованы условия использования основных стратегий конкурентного развития, среди которых: стратегии развития за счет собственных возможностей, стратегии интегрированного роста, кооперационные стратегии, инновационные стратегии, стратегии сокращения и реструктуризации. Предложен алгоритм последовательности разработки и реализации системы конкурентных стратегий.