РОЗВИТОК СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ МЕТАЛУРГІЙНОЇ ПРОДУКЦІЇ ІНТЕГРОВАНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

  • Валерія Михайлівна Колосок ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь, Україна
  • Яна Сергіївна Трусова ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31498/2225-6407.2.2013.24180

Ключові слова:

інтегроване підприємство, конкурентоспроможність, металургійна продукція, чинники, якість

Анотація

Колосок В. М., Трусова Я. С. Розвиток системи управління конкурентоспроможністю металургійної продукції інтегрованих підприємств.

Дослідження внутрішньохолдингової конкуренції між структурними (виробничими) підрозділами, вивчення процесів забезпечення  конкурентоспроможності інтегрованих підприємств та їх продукції є досить актуальним та потребує розвитку. Конкурентоспроможність продукції є однією з головних складових системи управління конкурентоспроможністю інтегрованого підприємства. У даній статті представлено систему відносин конкурентоспроможності продукції інтегрованих підприємств у складі холдингу та обґрунтована необхідність у відповідних змінах в системі управління, методичному підході та інструментарії оцінки конкурентоспроможності металургійної продукції інтегрованих підприємств всередині холдингу. На основі розгляду наявних визначень конкурентоспроможності продукції розкрито сутність поняття конкурентоспроможність продукції інтегрованих підприємств. Аналіз специфіки металургійної галузі дозволив виділити особливості металопродукції, які полягли в основу розробки системи факторів, що формують систему показників оцінки конкурентоспроможності металургійної продукції інтегрованого підприємства. В розробленій системі факторів виділено: економічні чинники (ціна, витрати), якість продукції (технічний рівень, рівень якості виготовлення), маркетингові та сервісні чинники. Враховуючи особливості як металопродукції, так і систему управління в корпоративних структурах (холдингах, групах), визначено якість металопродукції ключовою складовою конкурентоспроможності. Система менеджменту якості продукції повинна забезпечувати як відповідність продукції попиту на неї, так і гарантоване виявлення та усунення недоліків процесів, які впливають на її якість.  На основі аналізу процесів управління конкурентоспроможністю продукції здійснено розподіл функціональних задач та відповідальності в системі  управління конкурентоспроможністю продукції інтегрованого підприємства у складі холдингу.

Kolosok V., Trusova Ya. Development of  management system by the competitiveness of metallurgical products of  the integrated enterprises.

Research of intercompany competition between structural (industrial) units, a study of processes of providing of competitiveness of the integrated enterprises and their products is very actual and requires development. Competitiveness of products is one of the main components of the control system of integrated enterprise competitiveness. This article presents a system of relations of competitiveness of integrated companies in the holding and a necessity is reasonable for corresponding changes in the control system, a methodical approach and tools evaluation of the competitiveness of steel products integrated companies within the holding company . Based on a review of existing definitions of competitiveness of products reveals the essence of the notion of competitiveness of integrated companies . Analysis of the specific of metallurgical industry allowed to allocate particular metal that formed the basis for the development of the factors shaping the system of indicators to measure the competitiveness of metallurgical products of the integrated enterprise. In the proposed system of factors distinguished: economic factors (price, costs), product quality (technical level, level of quality of making), marketing and service factors. Given the characteristics of steel as well as control systems in corporate structures (holdings, groups), defined quality of metal of key component of competitiveness. Based on analysis of management processes the competitiveness of products implemented functional distribution of tasks and responsibilities in the management system by the competitiveness of products of the integrated enterprise in the holding.

Колосок В. М., Трусова Я. С. Развитие системы управления конкурентоспособностью металлургической продукции интегрированных предприятий.

Исследование внутрихолдинговой конкуренции между структурными (производственными) подразделениями, изучение процессов обеспечения конкурентоспособности интегрированных предприятий и их продукции является весьма актуальным и требует развития. Конкурентоспособность продукции является одной из главных составляющих системы управления конкурентоспособностью интегрированного предприятия. В данной статье представлена система отношений конкурентоспособности интегрированных предприятий в составе холдинга и обоснована необходимость в соответствующих изменениях в системе управления, методическом подходе и инструментарии оценки конкурентоспособности металлургической продукции интегрированных предприятий внутри холдинга. На основе рассмотрения имеющихся определений конкурентоспособности продукции раскрыта сущность понятия конкурентоспособность интегрированных предприятий. Анализ специфики металлургической отрасли позволил выделить особенности металлопродукции, которые легли в основу разработки системы факторов, формирующих систему показателей оценки конкурентоспособности металлургической продукции интегрированного предприятия. В разработанной системе факторов выделены: экономические факторы (цена, расходы), качество продукции (технический уровень, уровень качества изготовления), маркетинговые и сервисные факторы. Учитывая особенности как металлопродукции, так и системы управления в корпоративных структурах (холдингах, группах), определено качество металлопродукции ключевой составляющей конкурентоспособности. Система менеджмента качества продукции должна обеспечивать как соответствие продукции спросу на нее, так и гарантированное выявление и устранение недостатков процессов, которые влияют на ее качество. На основе анализа процессов управления конкурентоспособностью продукции осуществлено распределение функциональных задач и ответственности в системе управления конкурентоспособностью продукции интегрированного предприятия в составе холдинга

Біографії авторів

Валерія Михайлівна Колосок, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь

д. е. н, доцент, професор кафедри «Економіки підприємств»

Яна Сергіївна Трусова, ДВНЗ «Приазовський державний технічний університет», м. Маріуполь

аспірант, асистент кафедри «Економіки підприємств»

##submission.downloads##

Опубліковано

2013-11-28