РОЛЬ ІНФОРМАЦІЇ В ПРИЙНЯТТІ МАРКЕТИНГОВИХ РІШЕНЬ
DOI:
https://doi.org/10.31498/2225-6407.12.2015.76045Ключові слова:
інформація, маркетингові рішення, інформаційні технологіїАнотація
У статті розглянуто сучасні концепції маркетингового вивчення ринків, обґрунтовано актуальність дослідження ринків. Ці дослідження є основою стратегії, яка розробляється підприємством. Розглянуто розподіл замовлень на маркетингові дослідження в Україні за типами ринків (В2С (business-to-consumers) – «бізнес для споживача» та В2В (business-to-business) – «бізнес для бізнесу».) та проведено порівняльний аналіз витрати на їх здійснення за 2011-2013 роки. Детально проаналізовано складові інформаційної технології в процесі прийняття маркетингового рішення, а саме: технологія експертного опрацювання даних, технологія збору даних, технологія кодування даних, технологія зберігання даних, технологія опрацювання даних, експертної обробки даних, первинної обробки даних, інтелектуального аналізу даних, візуального аналізу даних аналізу текстової інформації, технологія прийняття рішень, економіко-математичного моделювання, підтримки прийнятих рішень, технологія експертного опрацювання даних, технологія опрацювання ефективності прийнятих рішень. Обґрунтовано, що налагоджене функціонування маркетингової інформаційної системи дозволяє підприємству мати переваги: організоване збирання інформації про стан маркетингового середовища, широкий кругозір, збереження важливих даних, координація плану маркетингу, а отже, одержання результатів щодо стану підприємства в кількісному вигляді, проведення аналізу витрат і прибутків. Недоліком впровадження маркетингової інформаційної системи є суттєві первісні витрат на її створення. Це зумовлено придбанням сучасного устаткування, залученням до його наладки, експлуатації висококваліфікованих спеціалістів, можливостями адаптації системи до аналогічних систем інших учасників маркетингу.Посилання
Григорчук П.М. роль та складові інформаційної технології в процесі прийняття маркетингових рішень / П. Григорчук // Вісник Донецького університету. Т.1. – 2011. – С. 26- 30.
Лилик І. Ринок маркетингових досліджень в Україні-2010: експертна оцінка та аналіз УАМ / І. Лилик // Маркетинг в Україні. – 2011. – №1. – С. 31–35.
Макаренко М. В. Науково-методичні засади формування маркетингової інформаційної системи регіону // електронний ресурс http://www.nbuv.gov.ua/portal/soc_gum/sre/2011_7/232.pdf
Єранкін О.О. Значення маркетингової інформації для прийняття стратегічних рішень в агробізнесі в умовах глобалізації // електронний ресурс http://ir.kneu.kiev.ua:8080/bitstream/2010/549/1/Erankin.pdf
Белявцев М.І. Роль інформації в маркетинговому управлінні // електронний ресурс http://libfree.com/198314406marketingmarketingovi_informatsiyni_sistemi.html#588