ОСОБЛИВОСТІ ПРОГНОЗУВАННЯ ЕКОНОМІЧНИХ ПОКАЗНИКІВ НА ПІДПРИЄМСТВАХ ТУРИСТИЧНОГО БІЗНЕСУ
Анотація
Мета. Мета статті полягає у визначенні особливостей прогнозування економічних показників на підприємствах туристичного бізнесу.
Методика. У процесі дослідження використано: методи теоретичного узагальнення та порівняння для розробки методичного підходу до аналізу й оцінки фінансово-економічних показників діяльності підприємства сфери туризму, методи статистичного аналізу для прогнозування фінансово-економічних показників діяльності підприємства, що мають сезонний характер.
Результати. На підставі проведеного дослідження в роботі запропоновано методичний підхід на основі адитивного механізму та лінійного тренда, що дозволяє планувати обсяги реалізації продукції сезонного характеру й таким чином підвищити точність і оперативність планування.
Наукова новизна. Дістав подальшого розвитку методичний підхід до аналізу та оцінки фінансово-економічних показників діяльності підприємства сфери туризму, в якому, на відміну від інших, ураховується характер динамічних змін показників, їх збалансованість і рівень діяльності підприємства.
Практична значущість. Практична значущість результатів дослідження полягає в тому, що отримані результати прогнозування динаміки показників діяльності туристичного підприємства, що мають сезонний характер, дозволяють розробити науково обґрунтовані стратегії розвитку підприємства, заходи щодо зменшення витрат, виявити резерви вдосконалення управління діяльністю туристичного підприємства.
Ключові слова: прогнозування, туристичне підприємство, економічні показники, статистична вибірка, сезон.Посилання
Аакер Д.А. Стратегическое рыночное управление: бизнес-стратегии для успешного менеджмента / Д.А. Аакер; под ред. Ю.Н. Каптуревского; пер. с англ. С. Жильцова. – 6-е междунар.изд. – СПб.: Питер, 2002. – 544 с.
Aaker, D.A. (2002), Strategicheskoye rynochnoye upravleniye: biznes-strategii dlia uspeshnogo menedzhmenta [Strategic market management: Business strategies for the successful management], Piter, St.-Petersburg, Russia.
Kress G.J. Forecasting and Market Analysis Techniques: A Practical Approach / G.J. Kress, J. Shyder. – Hardcover, 1994.
Kress, G.J. and Shyder, J. (1994), Forecasting and Market Analysis Techniques: A Practical Approach, Hardcover.
Момот В.Н. Решение задачи прогнозирования товара с сезонным характером продаж / В.Н. Момот, Г.Г. Тевзадзе // Економіка та управління підприємствами машинобудівельної галузі: проблеми теорії та практики. – 2008. – № 3(3). – С. 118-124.
Momot, V.N. and Tevzadze, G.G. (2008), “Solution of the task the goods with the seasonal nature of sales forecasting”, Ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy mashynobudivelnoi galuzi, no. 3(3), pp. 118-124.
Мельниченко С.В. Інформаційні технології в туризмі: теорія, методологія, практика: монографія / С.В. Мельниченко. – К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2008. – 494 с.
Melnichenko, S.V. (2008), Informatsiini tekhnologii v turyzmi: teoriya, metodologiya, praktyka [Information technologies in tourism: theory, methodology, practice], KNTEU, Kiev, Ukraine.
Литвинчук С.Ю. Информационные технологии в экономике. Анализ и прогнозирование временных рядов с помощью Excel: учеб. пособие / С.Ю. Литвинчук. – Н. Новгород: ННГАСУ, 2010. – 78 c.
Litvinchuk, S.Yu. (2010), Informatsionnyye tekhnologii v ekonomike. Analiz i prognozirovaniye vremennykh riadov s pomoshchiu Excel [Informational technologies in economics. Analysis and forecasting of the time series using Excel], NNGASU, Nizhny Novgorod.
Кошечкин С.А. Алгоритм прогнозирования объёма продаж в MS Excel [Электронный ресурс]. – Режим доступа: <http://www.cfin.ru/finanalysis/sales_forecast.shtml>.
Koshechkin, S.A. (2001), “Prediction algorithm of sales in MS Excel”, available at: www.cfin.ru/finanalysis/sales_forecast.shtml.
Бондаренко А.В. Доработка алгоритма прогнозирования объёма продаж в MS Excel [Электронный ресурс]. – Режим доступа: <http://www.management.com.ua/finance/ fin069.html>.
Bondarenko, A.V. (2004), “Further development of the algorithm to predict sales in MS Excel”, available at: www.management.com.ua/finance/ fin069.html.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
1. Автор надає Журналу право на використання Твору наступними способами:
1.1. Використовувати Твір шляхом опублікування його в науковому журналі «Вісник Донецького національного університету економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського (серія «Економічні науки») мовою, що погоджена Автором і Журналом.
1.2. Переробляти, адаптувати або іншим чином змінювати Твір без порушення суті змісту.
1.3. Журнал має право довести Твір до загального відома, у т.ч. розміщення Твору повністю або частково в мережі Інтернет на веб-сторінці наукового журналу та інших інформаційних ресурсах.
2. Журнал має право встановлювати умови прийому і опублікування Твору в збірнику. Редколегії належить виняткове право відбору або відхилення матеріалів. Матеріальний носій рукопису поверненню не підлягає.
3. Автор заявляє, що:
- він є автором (співавтором) Твору;
- авторські права на даний Твір не передавались раніше та не будуть передані в майбутньому третім особам;
- даний Твір не був раніше опублікований та не буде опублікований в іншому виданні до публікування його Журналом;
- він не порушив права інтелектуальної власності інших осіб. Якщо у Творі наведені матеріали інших осіб, за виключенням випадків цитування в обсязі, виправданому науковим, інформаційним або критичним характером Твору, використання таких матеріалів здійснюється Автором з дотриманням норм законодавства;
- він отримав усі необхідні дозволи на використання результатів, фактів та інших перейнятих матеріалів, правовласником яких є не він.
4. Автор надає згоду на передачу Журналом його особистих даних:
- прізвище, ім'я, по батькові;
- відомості про наукову кваліфікацію (науковий ступінь, вчене звання);
- відомості про місце роботи та посаду;
- контактні дані авторів.